fredag 6 november 2009

Svammel

Så var det då den efterlängtade fredagen igen. Tycker veckorna går som fort så det nästan är otäckt. Gick tiden så här fort förr???? Jag tycker inte det.. men tiden går ju lika fort nu som då, så det borde ju ha varit lika. Mycket märkligt tycker jag....

I helgen har jag ingenting inplanerat men jag har en hel del projekt hemma som jag grejar med så det kommer nog att ta all min tid. Gäller att hänga med medans man har det humöret.. för det kan vända snabbt. Då varken orkar man eller har lust att göra nåt åt hemmet.

Vi har ä n t l i g e n bytt ut våra toalett stolar! Tyckte det var dags att slänga ut våra bajsbruna toaletter. Mamma kom hem och såg va vi höll på med och undrade varför vi skulle byta dom.. det är ju inget fel på dom!!? Men hallåååå.. HUR gamla var dom inte?? Jo över 30 år!!! Jag erbjöd henne att få dom men det ville hon inte *haha* Men dom vackra medaljongtapeterna sitter iaf kvar! Dom kommer säkert att sitta kvar i 30 år till... *suck* men som sagt: dom är ju hela o rena än trots sina 30 år på nacken...

Jag är ganska impulsiv av mej, när jag gör något så ska det ske NU!! Helst igår *haha* Så min stackars sambo får utstå en hel del nu när jag är på det här humöret. På söndag ska han bland annat få åka till Gävle med mej ;)

E sitter ju hela kvällarna hemma och lyssnar på musik och sjunger för fulla muggar. Nu senaste dagarna så är det bland annat den här låten som gäller



Jag har inte hört den på många år och nu helt plötsligt sitter min dotter och sjunger den för fulla muggar!! Känns ju som igår jag själv spelade den ju... många roliga minnen har jag till denna låt. Tack Linda för denna superlåt!! =)
Visst är det väl otroligt vad musik kan påverka ens humör o känslor. Just nu är det den här låten som spelas i min bil på full volym... och nästa helg får jag se han live igen!! Inte illa att få se han live 2 gånger på samma år!!

Back to business...

3 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Men duuuu, vänta några år till så ska du se att toa-tapeterna är jätteinne =)
KRAM!

Anonym sa...

Hej Pernilla! long time no see!! Hittade hit genom Milla. Ang toasittsar!!! Vi har tänkt byta en trasig i gamla delen av huset typ sens vi byggde ut, och det är 3 år sen, Hum!! men det kommer...hoppas jag!
Kram Eva. Ps får jag länka din sida till min? Ds

Pennie sa...

Ohhh, gud va roligt o fa se Angel igen efter alla dessa ar! jag bor i USA sedan jan 06 o tittar ju mycket pa nostalgi pa You Tube o det var inte sa langesedan jag kollade in denna laten, men det var ju den forsta versionen....sa kul o fa se den igen o att jag traffade pa din fina blogg!

Vara fina namn har vi gemensamt du o jag. ;-)