lördag 12 juli 2008

Utställning

Usch, det kändes lite motigt att gå upp så tidigt i morse, men det var bara att slänga sej i duschen och så piggnade jag i.

Vi kom fram till Alfta ungefär vid halv 8 och det var en himla tur att vi var ganska tidiga, för det blev låååååång bilkö sen såg jag. När vi parkerade bilen så regnade det och hur roligt är det att gå på utställning då? Men vi hade sån otrolig tur så när vi klev ur bilen så slutade det och när vi åkte hem igen så hann vi precis till bilen innan himlen totalt öppnade sej och regnet vräkte ner. Men vi klarade oss alltså helt utan regn, det kallar jag tur :)

Vi hade ju fått låna ett tält av Camilla *TACK* som vi satte upp för säkerhets skull


Man känner sej lite proffsig när man har ett eget tält *fniss*

Det märktes på Roxie när vi var där att hon var väldigt spänd. Efter hon blev attackerad av den där hunden så har hon blivit ännu mer rädd för stora hundar. Små hundar går mycket bättre men så fort det kommer en stor så reagerar hon. Känns jättetråkigt att det är så här men ändå är det ju bra att vara ute bland hundar och träna.

Så blev det dags för oss att gå ut i ringen och jag kände direkt att hon kröp ihop och inte alls kände sej bekväm. Men jag försökte på alla sätt och vis att göra det bästa av situationen. Jag förklarade för domaren varför hon var så "nervös" så domaren tog det jättelungt med henne. Den domaren gillade jag!!! Hur som helst så slutade det med en 1:a och en 2:a placering! Kritiken var jättebra och jag känner mej jättenöjd!



Efter detta äventyr så åkte vi till en badplats så barnen fick bada lite



Och även Roxe kunde slappna av nu när vi lämnat den där otäcka platsen med massa hundar :)



Vi köpte en ny leksak till Roxie och gissa om vi fick kasta den om och om och om och om igen. Det är absolut det bästa hon vet!



Barnen hittade en jätterolig gunga.



Våran finaste lilla prisessa

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till fint resultat i Alfta!
Skönt med en domare som tar sig tid.
Kram kram!