torsdag 31 juli 2008

Torsdag

Någon sovmorgon kan man ju inte påstå att man har nu för tiden. I morse vaknade Diddi kl 5 och sen ville hon absolut inte sova mer.. bara busa och bitas i våra näsor :) Men efter mycket om och men så somnade hon väl till en liten stund igen, men kl 7 var det kört. Men vad gör det... det är ju jätteskönt att vara uppe på morgonen när det är så fint väder. Roxie är mindre förtjust, för hennes skönhetssömn blir ju förstörd så hon är helt slut *haha*

Vi håller på med inkallning på Diddi och det går hur bra som helst. Hon kommer som ett skott när jag ropar på henne nu.. men så vet hon ju att hon får korv :) Vi märkte att hon inte alls lyssnade på när vi ropade och såg hon att vi var ute efter henne så sprang hon ju bara iväg, den lilla busen. Men sen när vi har börjat ha korv med oss hela tiden så har hon inte alls några "rymmar" tendenser längre. Hon går ju lös på gården hela tiden och det går ju även andra hundar och människor förbi, men när matte har korv så finns det inget annat som är intressant *haha*

Idag måste jag åka och köpa skor åt E. Hon ska följa med sin farmor på bröllop på lördag, men dom enda skor hon har är ett par lila crocs.. det kanske inte är så snyggt på ett bröllop, eller hur?!

Själv tänkte jag åka på countryfestival i morgon. Jag blir bara borta en natt den här gången, man kan ju inte vara borta så länge nu när man har bebis i huset igen :)

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Vilka saknade dig ?? var det som det ibland kan vara här . Våra små fyrbenta som blev mest glada när matte kom hem ??? Hade du KUL ??

Pernilla sa...

Ja, mina fyrbenta vänner blev nog mest glad när jag kom hem *haha*

Jag hade SUPERKUL!!!!