lördag 15 augusti 2009

Super-vip kväll

Sitter här och försöker smälta en super konsert med Alan Jackson. Kan inte riktigt förstå att jag såg han igår. Har lyssnat på han hela dagen idag och kollat på lite bilder från gårdagen.. först nu förstår jag att jag verkligen sett han, live =)

Har ju sett en hel del "stjärnor" genom åren, som bl a Trick Pony, Toby Keith, Trace Adkins, Rodney Atkins, Sugarland, Carrie Underwood, Marty Stuart, Josh Turner, Keith Anderson, Aron Tippin mm mm och förra helgen Mark Chesnutt.. men det har aldrig passat in att se Alan Jackson. Och jag hade nog aldrig trott det skulle inträffa på en travbana i Sverige =) Men hur som helst så är han helt klart en superstjärna!

Men arrangemanget var under all kritik! Först när vi kom dit så hade dom inte öppnat grindarna, vilket iof inte var hela världen, men man fick ingen information om att super-vip hade en egen kö. Men efter svammel hit o dit så kom vi in och då gick vi direkt till restaurangen där det skulle serveras mat. För att komma in dit fick vi köa i ca 30 min. När vi väl blivit placerade vid vårat bord så fick vi vänta o vänta o vänta o vänta tills vi äntligen fick något att dricka. Sen fick vi vänta o vänta o vänta o vänta på maten. Vi fick vänta 1 tim o 30 min innan vi fick maten på bordet. Helt otroligt!! Till råga på allt så var ju inte maten riktigt varm heller.. hur kan det komma sej undrar man ju?!
Jag förstår inte hur dom kunnat misslyckats så med detta. Alla biljetter var ju förbokade så dom visste ju precis hur många som skulle komma och alla fick lika mat. Hur svårt kan det vara att förbereda ett sånt arrangemang? Tycket lite synd om dom stackars servitriserna som fick ta emot otroligt mycket skäll denna kväll, men det blir ju så att det blir dom som blir drabbade.

Eftersom allt detta tog sån otrolig tid så missade vi båda förbanden. Fick se dom på en liten tv vid bordet med dåligt ljud. Inte precis så man hade velat se dom....

Men platserna vi hade framför scenen var jättebra. Hamnade på rad 8 mitt framför scenen och det var super! Men sen undrar jag ju lite vad dom som stod längst fram hade för biljetter???

Känner mej lite "snuvad" på själva vip-biljetten, då jag inte kännde mej ett dugg "vippig" =) På hemsidan stod det t o m att vi skulle få egna toaletter, men dom såg då inte jag. Egentligen så ska man ju klaga till arrangörerna en sån här gång... men jag är dålig på sånt.. det är lixom lättare att bara låta det vara.. ska fundera lite på hur jag ska göra :/

Nu är det nära!!!!!! Snart kommer han..

MR ALAN JACKSON HIM SELF!!!





Han förgyllde hela kvällen och det där man var irriterad på ang maten var som bortblåst. Tycker dock att konserten var lite för kort.. några låtar mer hade han väl kunnat kört. Både jag o mamma sa -ska vi åka till Norge och gå på han i morgon igen *haha*. Jo, det hade väl varit nåt.

Sen var det då dags för nästa irritationsmoment!! Vi kom aldrig ut från parkeringen!!!! Bilen rörde sej 1 meter på 1 timme!! Alltså, jag satt o kokade där inne *haha* Det står flera killar ute vid vägen som är så kallade vakter med händerna i byxfickorna och gör ingenting! Istället för att göra så kallade "kugghjulseffekten" så tömmer dom 1 parkering i taget och självklart var ju den vi stod på den sista. Åh, va arg jag var!!!!!

Nä, nästa gång ska jag nog vara med o arrangera detta så det blir någon ordning *haha*

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej!Jag känner igen dig också från Furuvik, världen är liten som sagt!
Spelar din sambo i nåt band eller var du med någon annan backstage??
ha det bra!
Hälsn Linda Dahl
www.nogg.se/lindadahl

m i l l a h . s e sa...

Meeen vad surt.... Tur att det blev bra sen iaf =)

Men du har ju GLÖMT en stjärna *haha*
Mr Tommy Cash!!!!

Kram på dig!

Annika sa...

Läste om Alan Jackson på planet tillbaka till USA i DN. jag har aldrig hört talas om honom förr.
Men roligt att du gillar honom.
Jag förstår ju om du blir lätt förbannad på arrangörerna faktiskt. Helt klart.
KRAMAR!!