måndag 31 augusti 2009

x-ning

I fredags åkte vi iväg på den årliga kryssningen med klubben. I år återgick vi till viking då dom är trevligare att åka med och har mycket godare mat!






Lite tråkigt inne på deras terminal är ju att dom inte säljer alkohol. Det hade ju varit gott med en öl eller en cider medans man satt där o väntade.





Men vissa hade ju tagit med sej tidsfördriv... virkningen =)



Sen när vi äntligen fick gå ombord så gick vi direkt till restaurangen och fick lite mat.









Och det bästa är ju alltid desserter tycker jag. Jag hade beställt en creme brule och den var såååå god!! Jag har ju fått en sån där brännare men aldrig provat den.. men nu har jag bestämt mej för att den ska provas inom snar framtid. Det roliga var att E kom hem från Linköping i söndags och sa att hon ätit så god efterrätt, creme brule *haha*



All den goda mat tack vare den här trevliga kocken =)















Lite orolig har jag allt varit under helgen. Medans jag var ute och roade mej på sjön så skulle E åka tåg till Linköping med en kompis. Visserligen är det så att kompisens pappa bor där så hon är van att åka denna tågsträcka.. men, jag kände ändå viss oro över att släppa iväg E o E själva på ett tåg i flera timmar och dessutom ett tågbyte! Man inbillar ju sej allt möjligt en sån här gång.. det finns ju så mycket konstigt folk ute i farten och tänk om någon märker att det är 2 små tjejer ensamma på tåget. Usch, jag har nog sett för mycket på film *haha*





Allt hade i alla fall gått jättebra och dom hade haft jätteskoj! Så det är bara att inse, barnen börjar bli stora nu. Man måste släppa taget lite.. men det är sååå svåååårt! Jag fattar inte hur dom gjorde förr i tiden när inte barnen hade mobiltelefoner *haha*

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag blir sååå snygg på bild =) not, mig ska man uppleva live. Kul hade vi iallafall.

Annika sa...

KUl resa! Ni kryssar en hel del va?
Så du gillar Viking bättre än Silja?
Bättre mat?
Själv åker jag bara Viking numera till o från sommarstugan i Finland.
Kram!