fredag 1 maj 2009

Frågor

Hittade ett gäng frågor hos Milla som jag tänkte jag skulle hänga på... gillar ju såna här utmaningar, ibland :)


1. Hur gammal är du om fem år?
Jo, ni förstår.. då är jag 5 år äldre än idag

2. Vem var den sista du träffade?
Förutom min familj då så var det Marit

3. Hur lång är du?
Oj, jag har inte kollat det på länge.. men jag har för mej att jag ligger runt 168-169 cm

4. Vilken var den senaste film du sett?
Hmm.. den senaste är nog när jag o Lena var på Australia.. tror inte jag sett på någon film sen dess. Jag är ju så där urtråkig att jag somnar så fort vi ska kolla på film här hemma *asg*

5. Vem ringde du senast?
Emma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Det var till Opa: Det kom från hjärtat/ Kram

7. Vad är helgens planer?
Efter en urtrevlig sista april fest igår här hemma så tror jag nog att resten av helgen blir ganska lugn. Tänker njuta till fullo av solen vi har..

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Oj, det beror på. Men visst är det snabbt gjort att man skickar iväg ett sms istället för att ringa personen i fråga.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
Igår på jobbet. Hon kom dit och åt våfflor jag gjort till lunch.

11. Vilken ögonfärg har du?
Grön-melerade

12. När vaknade du idag?
Pigg som en mört kl 7!

13. Har du någon gång hittat en katt?
Nä, inte vad jag kan minnas...

14. Vilken är din favoritplats?
Mitt hem

15. Vilken plats föredrar du minst?
Tandläkaren

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Hmmm... om mina planer går som jag vill så bor jag på andra sidan Atlanten.. men allt är inte alltid så lätt, så jag tror nog att chansen är stor att jag befinner mej där jag är nu.

17. Vad skrämde dig som barn?
En elak gubbe som bodde i skogen en bit bort och som sköt efter oss med hagelgevär om vi va där o smög på han :)

18. Vem fick dig att skratta senast?
Det var nog mina härliga gäster som var här igår

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
JAA.. eller nähä.. gick ni inte på det :( Nää.. jag äger faktiskt en hel del vinylskivor.. men jag kan inte spela dom någonstans

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Det är olika

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har två

23. Hur många landskap har du bott i?
Jag håller mej till Dalarna

24. Har du någon gång spytt på någon?
Nää.. men jag har fått spyor på mej i Rättviksparken!!! Inte kul alls kan jag lova!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor, men det är ju inte helt fel att gå barfota på en varm o härlig sandstrand.

26. Är du social?
Ja det är jag väl

27. Vilken är din favoritglass?
Jag äter knappt glass.. varför vet jag inte.. men jag vet att jag gillar 88:an

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Resa!! Och hitta på massor med skoj med min familj

29. Tycker du om kinamat?
Ja absolut, det är gott

30. Tycker du om kaffe?
Dricker faktiskt inte mycket kaffe nu för tiden, har blivit en te människa :)

31. Vad dricker du till frukost?
Te

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja vi har våra platser i sängen. Jag har höger sida

33. Kan du spela poker?
Ops, det var länge sen.. men det skulle väl gå.. men är nog ingen expert

35. Är du en beroendemänniska?
Ja visst är det lätt att bli beroende av både det ena o det andra

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja.. eller känner o känner.. har inte träffat han på många år, men vi gick i samma gymnasieskola.

37. Vill du ha barn?
Jag har två och det räcker för mej.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska.. sisådär :)

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej

40. Föredrar du havet eller en pool?
Jag gillar havet.. MEN jag badar hellre i pool. Gillar inte att bli så där sandig o saltig på kroppen. Men en promenad längs havet är helt underbart

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Roliga saker

42. Äger du dyra smycken?
Nää.. min förlovningsring är väl det dyraste jag har

43. Har du någon gång testat narkotika?
Never! Kommer aldrig att göra det heller

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Oj, nu blev jag påkommen :/ Sitter ju precis o äter rabarber o jorgubbspaj kvar från igår.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Finns många roliga människor

46. Välj ett ärr på din kropp?
På smalbenet har jag ett ärr som blev när jag hoppade twist över ett cykelställ.. jag upptäckte då att cykelstället inte är lika mjukt som ett twistband.

47. Vad har du för ringsignal?
Just nu är det en countrylåt

48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten?
Vet inte.. det har nog legat nåt nere i vårat lekrum.. men jag tror inte det finns kvar längre.

49. Vart togs din profilbild?
Vilken profilbild??

50. Kan du byta olja på bilen?
Ja det skulle jag nog fixa om jag fick lov med det..men jag överlåter det till min sambo.

51. Har du fått fortkörningsböter?
Nej det har jag inte. Jag kör såååååå lagligt *asg*

52. Vilken var den senaste bok du läste?
Började precis på Carolina Gynnings Ego Girl.

53. Läser du dagstidningen?
DD o FK på jobbet.

54. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ingen veckotidning.. men på Må Bra

55. Dansar du i bilen?
Hur kan man göra det?? Men visst diggar o sjunger jag i bilen

56. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Lyssnar just nu på Mix Megapol

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En sån där rolig lapp med vad för mat som ska handlas

58. När var du i kyrkan senast?
Melvins dop 5 april

59. Vilka personer utmanar du:
Alla som vill

Inga kommentarer: