måndag 25 maj 2009

1 år

Idag fyller prinsessan Diddi 1 år!! Otroligt vad tiden går fort.. men ärligt talat så känns det som om jag haft Diddi i en evighet. Jag glömmer ofta bort att hon är så liten som hon är.



Vi har varit vid brukshundsklubben och tränat lite agility idag. Jätteskoj att komma igång igen efter en lång vinter. E körde med Roxie och det gick jättebra. Man såg på Roxie att hon verkligen gillar det. Det är så roligt att se glädjen igen efter hennes tråkiga incident förut.
Diddi då.. ja, hon har ju aldrig provat något i agility förut så det var verkligen premiär för henne. Men hon fixade det bra, hoppade några hinder, sprang genom tunnlar o även platta tunneln utan problem. Men lite träning så blir nog även hon en riktigt bra agility hund tror jag.

Helgen tillbringade vi i Göteborg. Vi hann med både Liseberg och en runda på stan. Men fy va jobbigt det va på stan.. alldelens för mycket folk för min smak! Jag blir helt slut av att bara se på alla. Nä, bo i en storstad är nog inget för mej..

T stannade kvar till söndagen för han skulle tävla med sin radiostyrda bil. Jag o barnen åkte hem på lördagen för vi skulle kolla på streetracet i stan. Sen somnade vi ovaggade på kvällen kan jag lova :)

4 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Ett år redan??
Jisses, tyckte nyss ni fick hem henne =)
Kramis!

Maritasblogg sa...

Hälsa Diddi grattis från oss i Umeå... Znappy viftar glatt på svansen för henne :-))

Michaela Larsson sa...

GRATTIS DIDDI!!
Många kramar från gammel matte och mamma Nickie

Annika sa...

Diddi är så söt!
Grattis till henne.
OCH till er!

Jag har aldrig varit i Götet. Skandal!!!
Skulle gåran åka dit, och gärna gå på Liseberg också!
Kram!