onsdag 6 maj 2009

Onsdag

Redan onsdag, shit va tiden går fort. Jag ser fram emot en lång fin härlig sommar men ska tiden gå så här fort så blir jag ju lite orolig.. hinner man med??

I går fyllde T år. Men vi firade han redan i söndags och han t o m ville ha sitt paket från oss tidigare :) Så det blev en konstig födelsedag igår.. utan paket och tårta. Men för att fira han lite så bakade jag vita kärleksmusms och chokladbiskvier och bjöd han på lite fika när han kom hem :)





Sen på kvällen var det dags för den årliga melodifestivalen i skolan. I år var det Robins klass som höll i det. Sååå otroligt roligt att se dom och deras kreativitet. Vissa mimade o dansade och andra sjöng själv. Tänk, va stora dom har blivit. Jag har inte varit i skolan på ett tag, det blir ju så när barnen bli äldre.. dom klarar sej ju mer själv, dom åker buss till och från skolan så jag behöver ju aldrig åka till skolan nu för tiden. Så det var otroligt att se hans klass kompisar.. speciellt tjejerna, dom har utvecklats enormt. Men jag minns ju faktiskt själv när jag var 13 år.. man tyckte ju att man var stor då!

Lite sorgligt är det med Robins klass att den kommer att splittras så hemskt. Dom har hamnat i en skarv där dom drabbas av skol nedläggning och ska bli placerade på en skola på helt fel sida stan. Detta har gjort så att många har sökt till andra skolor närmare, även vi. Det innebär ju att dom inte kommer att gå i samma klass längre, vilket ju är lite tråkigt. Men Robin har inga problem med det, han ser fram emot att börja i en helt ny skola med nya vänner. Jag tycker han är så modig för han har helt frivilligt valt en skola där han inte känner någon. Eller jo, han vet några som går där men dom är äldre så dom kommer inte att hamna i samma klass. Och så spelar han visst basket med någon kille där, så kanske om vi har tur så hamnar han i hans klass. Problemet är ju bara att vi inte fått något definitivt svar från skolan.. mer än att rektorn sa att vi skulle få komma på ett info möte i slutet av maj och se oss om i skolan, ska man tolka det som ett ja??

Ja, ja.. det löser sej nog..

Jag är iaf verkligen imponerad av min "lilla" R som fixar detta.. tror nästan det är värre för mamma ;)

Nä, du är det dags för mej att ställa mej där jag hör hemma: vid spisen!!! Tycker jag bor där inne i köket för jämnan. Den dagen barnen flyttar hemifrån, då ska jag lyxa med restaurang flera gånger i veckan. För stått vid spisen, det har jag gjort klart då!!!!!

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Vilken underbar energi i köket du har !! Bakar och fejar...

Ja, ungar är otroliga , dom ids inte oroa sig i onödan .Helt rätt tänkt. Något som tyvärr försvinner med åldern för dom flesta...

Kram

Annika sa...

OJ, det där såg ju väldans gott ut...MUMS!!
Den där chokladbiskvin skulle jag vilja sträcka mig efter just precis NU!!

Precis, ungar är coola...dom ser nya skolor som en rolig utmaning, och ett ställe där man träffar nya kompisar.

Jag är säker på att det nästan alltid är värre för oss fldrar.

Kram och ha en trevlig helg!