söndag 21 juni 2009

Midsommar helg

Strålande sol o klarblå himmel!! Det var vad jag vaknade till i morse. Man blir på så otroligt bra humör! Tralla..la..la..

Jag skyndade upp och tränade lite innan det var dags för frukost.. tralla la. Sen var det bikinidags och så la jag mej till rätta i solstolen... och FRÖS!!!! FY F*N DEN DÄR JÄ**LA SOLEN FÖRSVANN!!!! Vad har vi gjort för ont här i Sverigeland eftersom vi inte får någon värme o sol??

Nu är det visserligen lovat att det kommer in ett högtryck nästa vecka med både sol och värme.. men alltså, vi behöver mer!! Totalt ca 2-3 veckors värme o sol tycker jag är alldelens för lite av årets 52 veckor. Mer och mer inser jag att jag bor i fel land... det finns ingen livskvalitet här! Allt är så jädrans väder beroende och vissa saker kan man inte bestämma sej för att göra bara för att man vet inte vad det blir för väder?!

Märker ni att jag är arg o less på det här nu *ler lite grann* Men jag kräver så lite.. bara lite sol o värme...

Midsommar har det varit oxå.. och tänk, det regnade inte på midsommar kvällen!! Hela förmiddagen regnade det så min tänkta "äta-ute-på-altan" lunch fick jag duka för inne istället.

Marit med familj kom till oss och åt en midsommar lunch



och jag är ju mycket för desserter så jag fick lov att slänga ihop en lite lätt jordgubbs dessert även till lunchen



Sen åkte vi vidare till Anna med familj och firade midsommar kvällen där med sång, lekar och massor med dans o skratt! Jätteskoj hade vi!





Nä, nu ska jag ta och fika lite.. jag måste ju trösta mej med nåt här i kylan ;)

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Läser och ser att det inte gått någon nöd på dig trots halvdant väder !!! Ni verkar ha klarat er bra ändå !! Som vanligt vattnas det i munnen när du lägger ut bilder på dina mat/ kak bak ..... Om jag ska skicka lite sol till dig får du allt skicka mig något gott att äta på :-)

Kram