måndag 1 juni 2009

Senaste nytt

Har precis kommit hem från agility banan. E körde med Roxie och jag övar med Diddi på lite olika hinder. Jag blev verkligen överraskad av Diddi idag, hon fixade flera hinder i kombination. Helt otroligt, det är ju bara 2:a gången hon kör!! Lite mer träning med henne så kan hon bli riktigt bra. Roxie hon är ju redan hur duktig som helst, det gäller bara att jag får E att lära sej tala om var Roxie ska någonstans.. men när jag säger till henne så blir hon ju bara sur.. ja, det är väl så det ska vara när mor/dotter tränar ihop *haha*

I fredags blev vi hembjudna till Fam Nymo på lite grillparty. Vi satt ute nästan hela kvällen och hade sååå skoj. Tog massor med kort, men jag vet inte om nåt av dom är rumsrent så man kan visa dom här *haha*





Här försöker jag o Marit snygga till oss lite... jag vet inte, blev det någon förbättring tro?!



Ja vad brukar man säga: Äpplet faller inte långt från trädet....



Sen blev det lite skytte. Det är inte min starka sida precis.. och speciellt inte efter några öl...



... men jag fick ner dom flest i alla fall på första skottet :)





Sen blev det lite bad. Och som ni ser, "äpplet faller inte långt från trädet" där heller.. E står där bak som en badkruka, preeeecis som jag brukar göra *haha*









*TACK* Vi hade verkligen jätteskoj. Nu hoppas jag det inte dröjer länge till nästa gång vi ses!

I lördags gick vi upp i tid för vi skulle åka till djursjukhuset. Dom hade öppet hus och då kunde man ögonlysa o vaccinera på drop-in. Perfekt tänkte jag, det är ju precis det vi behöver göra. MEN... det gjorde nog halva dalarnas befolkning med.. gud va folk. Men eftersom vi masat oss iväg ganska tidigt så fick jag en ögonlysnings tid inom en timme. Så nu är både Roxie o Diddi ögonlysta u a. Vaccinationen har jag ringt om idag och fick en tid i morgon. Jag vägrade ställa mej i superlång kö när vädret var så fint.. ville bara hem o jäsa i solstolen :) Det är ju så med svensk sommar, man vet ju aldrig hur ofta solen kommer fram.. så man måste ta vara på varje minut!

3 kommentarer:

Lena sa...

Grillningen verkade vara lyckad och det ser ut som du hade problem med balansen =D hahaha
Visst är det så, att när solen skiner så ska man ta vara på den och njuta till fullo.

Annika sa...

OJ, jaag förstår ju att vattnet var iskallt....
Jag skulle nog också stå och skaka och tveka sådär...
MYSIG grillning. Härligt ljus på dem bilderna!
Gillar!

Morr sa...

TACK själv! *ler* Vill också passa på att tacka för att INTE bilderna på Ellen kom ut på bloggen...annars tyckte jag vi var ursnygga!
KRAM