onsdag 12 december 2007

Hemma igen..

.. men hade gärna stannat i några veckor till!!

Att tillbringa några dagar i solen och värmen var verkligen behövligt för mej, både för kropp och själ. Vet inte om det har att göra med att sommaren var så bedrövlig här i somras, men jag var verkligen behov av lite ljus kände jag. Både jag och T blev direkt på så himla bra humör när vi var där och inte blev vi trötta på dagarna heller, det är man ju hela dagarna hemma.

Vi brukar försöka komma till Arlanda i god tid när vi ska åka. Men som vanligt tar det längre tid än beräknat på morgonen, så vi kom iväg ca 30 min senare än vi tänkt:/ men med T bakom ratten så körde vi "ikapp" tiden :) Vi var nere på 1 tim och 40 min.

Väl inne vid incheckningen fick vi en chock. En vänlig SAS värdinna sa åt oss att planet till Chicago är inställt!! VA?! Skojar du?????!!Plandet hade tydligen krockat med en tankbil i Chicago så det hade aldrig kommit till Arlanda på morgonen.. så alla resenärer var ombokade på annat vis.
Men va roligt tänkte vi.. nu ska vi åka jorden runt innan vi är framme och våran tid vi ska få i Orlando var ju redan så dyrbar...

Men det löste sej ganska bra. Vi fick flyga till New York vidare till Charlotte för att slutligen flyga vidare till Orlando. Vilket gjorde att vi kom till Orlando 2 timmare senare än beräknat. När vi klev in på hotellet hade vi varit vakna i 24 timmar så vi stupade i säng på en gång.

När vi öppnade dörren nästa morgon så möttes vi av denna syn


vilket var en helt underbar syn när man kommer från gråa, trista Sverige :)



Bilen vi hyrde var en alldelens ny Chrysler 300 -08. Vi var dom första som åkte i den, det var ju inte heller helt fel :)



Första dagen var det inte någon mässa så då tillbringade vi den mesta tiden till att shoppa :) Det finns MASSOR att handla där!! Man blir både arg och glad när man går där och handlar. Glad över att det finns så mycket att handla billigt och arg över att vi i Sverige betalar dubbelt så mycket för samma grejer. Gissa om min väska var tung när vi åkte hem *fniss*

Inne på Florida Mall kunde man prova surfa om man ville, men jag hoppade över det :)



Man blir ju väldigt hungrig efter all shopping.. å vad är inte bättre än ett besök på Smokey Bones och avnjuta dom helt suveränt goda Ribsen *me like*





Ja, sen blev det ju dags att göra det vi var där för, gå på PRI mässan



Mässan är så enormt stor, när vi hade gått i 5 timmar så hade vi inte ens kommit halvvägs :/ och armarna var som orangutangarmar för alla kataloger vi gick och bar på. Men det vara att bita ihop :)

En dag åkte vi Downtown Disney och åt på Planet Hollywood och åt mat.







Legofamiljen Downtown Disney. Det är väl kanske ingenting man bygger ihop på en kväll..



Vi åkte även till Daytona Beach en dag och åkte lite bil på beachen :)







Men tiden går fort när man har roligt. Vare sej man vill eller inte så måste man flyga in i molnen och bege sej hemåt igen.. :)



Men det var underbart att komma hem till barnen och Roxie..

Nu är mina batterier laddade för att orka med julen och allt vad det innebär :)

2 kommentarer:

Elmida sa...

Avis?? Närå....
Äsch! Nu ljög jag.... Verkar som ni haft det super!
Och visst blir man irriterad på att allt ska vara så dyrt här!!!
En shoppingresa till USA då och då skulle inte sitta fel ;)
KRAM!!!

Annika sa...

ROLIGT att läsa!! OCH kul att se alla bilder.
Det där med planet låter för trist, men jag minns nog att jag läste ngt om just den flighten. skönt att ni inte blev alltför försenade iallafall.
Förtstår att du tyckte om vädret därnere. Stor skillnad på vädret i Florida vs vädret i Virginia också kan jag säga...2 gr och regn idag.
TACK för alla bilder du la ut. Kram!!!