onsdag 6 februari 2008

Bus

Jag och min syster har busat lite med mamma, igen :)

I går skrev vi en lapp till henne som såg ut så här:

***********************************************************
Grattis!

Varje år utdelas ett pris till alla som har registrerings nummer: PUP.
I år är priset en USA resa, och Du har vunnit med reg nr: PUP ***.

Resan sker måndag den 7 april - onsdag den 16 april.

Eventuella hotell, hyrbil, shoppingpengar och mat betalas av vinnaren.
Endast flygbiljetten ingår i vår vinst.

Tyvärr finns det ingen avbokningsmöjlighet så se till att stå på trappen kl 04.30 mån den 7 april med din USA resväska, pass och pengar.

PUP - Klubben önskar:

TREVLIG RESA!
*************************************************************
Sen faxade vi iväg det till henne och väntade otåligt på att hon skulle höra av sej...
Hon ringde till min syster efter ett tag och frågade om nån på jobbet skickat ett fax till henne
-nääääää.. det vet jag ingenting om sa hon
-nähä.. nä jag har inte någon bläck i skrivaren, så jag fick ett blankt papper!!!

Men HALLÅÅÅ!!! Vad gör vi nu då??? Fax tricket funkade ju inte..

Jo, vi slog in brevet i ett paket och skrev ut en "riktig" fraktsedel från ett finskt bolag och la paketet i hennes brevlåda. Sen ringde vi till henne och sa att det stod upp ett paket ur hennes låda så hon borde nog gå upp o kolla i brevlådan.

Sen tog det inte många minuter innan hon ringde med andan i halsen..VAD är det här???Både jag och min syster sa att vi fattade iiiiiingenting!!

Hon vet att det är vi som "busar" med henne, men ändå är hon lite osäker för vi lät verkligen helt ovetande om vad hon pratade om när hon ringde till oss. *haha*

Vi gjorde ju en liknande grej för 2 år sedan. Då fick hon ett paket på julafton av jultomten som innehöll ett band att ha runt resväskan, en adresslapp och ett brev där det stod nåt om att tomten visste att hon skulle behöva detta längre fram...
Oj, va "sur" hon blev. Hon tyckte inte att det var nå kul..

Sen i april när hon fylle år så fick hon en resa till usa och efter det så brukar hon tjata om att hon vill ha såna där kuvert av tomten varje år :D

I dag ska vi iaf berätta för henne att jag o min syster oxå ska åka med henne... så nu är min usa resa bokad, 7 april åker jag.

1 kommentar:

Annika sa...

DU är här ofta, Pernilla!! KUL!!
Vart bär det av denna ggn??? KUL att ni åker allihopa!!!