måndag 9 juni 2008

Bad

Inte undra på att man blev lite svettig i helgen :) Falun varmast i Europa!!! Inte illa, ja jag klagar inte, jag älskar sommar, sol o värme. Lite mer synd om dom här var det ju idag. Usch va deppigt säger jag bara.

Helgen har varit jättebra. Var ju på 2-dagars utställningskurs med Gerard O´shea och herregud va lärorikt det var. För mej som aldrig någonsin ställt ut en hund själv och endast varit på 2 utställningar i hela mitt liv så var kursen guld värd. Jag känner mej mycket "modigare" inför min premiär på söndag. Det blir även en fortsättningskurs om några veckor, kanske ska jag gå på den oxå.. det beror lite på hur jag känner efter helgens premiär :)

E har ju inte fått badat på hela helgen p g a sitt sår på foten. Har tyckt jättesynd om henne eftersom det varit så varmt och ALLA kompisar badade ju. Men idag efter skolan så följde jag med henne och R till sjön.





Roxie verkade oxå sugen på att bada. Men hon har aldrig varit intresserad av att bada utan tycker nästan det är lite otäckt att bli blöt.



Meeeen kastar man ut en pinne eller kotte i vattnet så måste hon ju gå i lite.. för hon kan verkligen inte motstå att hämta pinnen :)



Men oj va jobbigt det blev för henne sen.. HUR skulle hon göra för att slippa vara blöt..



..jo, vi springer upp till "moster" som precis fått hem en hög med matjord på gården..



..å den kan man ju torka sej i..å va skönt..




..så mamma, nu är jag klar!! Nu kan vi gå hem :) Mattes fina lilla prinsessa!!



Nelly kom oxå till sjön för att svalka benen lite

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svejs!
Ja Gerhard är sååå bra! Har gått flera kurser för honom, och det kan aldrig bli för mkt. Och självklart kommer det gå toppenbra på söndag! Vi håller tummar å tassar :)
Estrid ska på sin premiär på lördag, men eftersom man är som en halt flodhäst just nu så har vi fixat en handler, så jag sitter vid ringside och bara slappar ;)
Vi höres! KRAMAR!

PS! Du går väl inte upp å badar Roxie i sjön på lördag kväll va...?

Anonym sa...

Haha Roxie är ju bara för rolig...