fredag 20 juni 2008

Midsommar

I går var det inte alls någon bra dag! På agility träningen blev Roxie attackerad och jag blev hundbiten i benet.

Roxie skrek så jag trodde hon var på väg att dö, jag blev livrädd!! Sen när jag räddade henne så hade jag rätt som det var en labrador i mitt ben. Nä, usch det var en hemsk upplevelse. Jag gick igenom hela Roxie och det verkade som hon klarade sej jättebra, hon haltade lite på ena frambenet igår men det verkar vara mycket bättre idag. Mitt ben klarade sej oxå bra, är öm och lite blå och mina bästa nya mysbyxor gick det ju hål i :(

Det är så trist att detta hände, Roxie är ju redan väldigt rädd för andra hundar och hur blir det inte nu? Vi stannade kvar och provade leka oss igenom lite tunnlar och sånt igår så hon inte skulle förknippa attacken med agilityn. Jag ska åka dit med henne i morgon igen och träna lite och jag hoppas verkligen att hon fortfarande kommer tycka det är kul med agility.

Jag önskar alla en TREVLIG MIDSOMMAR

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Ola !! Jag har fått nys om din blogg för ett par dar sen !!! Michaela hade en länk på en av sina bloggdagar ! ( en hemlis !! Hon har tjatat att jag ska fixa en men det var när jag läste din som jag blev peppad !! ) De är kanonkul att läsa , jag har läst långt bakåt i tiden !!! En stor applåd och kram till en rolig , positiv , kul blogg !!! Jag har dig som en STOR FÖREBILD !!! Min blogg hoppas jag att du och Michaela läser .. inga andra verkar intresserade ,,, Skiter jag i !!! Hur ställer man in för att se om någon läst den ??? Sista inlägg idag till dig : STORT GRATTIS .. jag är sjukt avundsjuk på att du fixade ringen.. SNARARE STOLT !!! Hjälp mig i framtiden !! KRAM Marita

Pernilla sa...

OJ, tack för dom snälla orden *generad* Kul att du gillar att läsa min blogg. Självklart kommer jag att följa din blogg med spänning framöver!! Jättekul att du har börjat blogga tycker jag.

Ja, jag är oxå stolt över mej själv att jag vågade gå själv i ringen :) Jag har ju anmält mej till utställning om 3 veckor igen!! Så det var inte så hemskt att gå i ringen. Jag vet att du kan fixa det oxå!!! Lovar att peppa dej när det är dags!
Kram