lördag 25 april 2009

Senaste nytt

Ops, kanske dags att uppdatera min blogg lite. Men det går i ett.. så bloggen har tyvärr inte alls blivit prioriterad.

Kryssningen ja, den var jättetrevlig. Massor med dans och trevliga människor. Det gungade en hel del men jag var drogad av piller så det gick bra. Men jag har aldrig åkt på en kryssning som vågat så mycket. När jag gick o la mej i hytten så kollade jag ut mot havet och blev lite rädd när jag såg stora vitvågor slå mot båten..man känner sej ganska liten där ute på havet. Men jag kröp ner i sängen och blev vaggad till sömns :)

Resan gick till Riga detta år. Har aldrig varit där tidigare så det var roligt att se lite nytt. Men jag vet inte, jag är inte så mycket för att kolla på gamla hus o sånt så vi letade ganska snabbt på en uteservering och tog oss en öl istället. Så nu säger jag bara "Been there done that" om Riga. För övrigt så var båten mycket sämre än tidigare. Dom har bytt ut hela personalen från svensk/finsk till folk från Lettland och dom kunde ju knappt engelska. Maten var inte heller lika god som förr och dom hade inte ens räkmackor i fiket. Men man åkte ju för dansens o vännernas skull och det vägde upp hela resan. Jag hade jätteskoj!!!

Igår hade vi dansavslutning i Blge. Skönt att ha lite sommarlov nu från dansen. Men vi kommer ju att ha några sommardanser oxå, så helt utan blir jag inte. Sen måste jag försöka skärpa mej och åka iväg lite och få lite inspiration.

Idag gick vi upp vid 6.00 och gick ut och sågade ner 2 stora träd. Så denna fina soliga dag har jag tillbringat med att dra ris och elda. Helst skulle jag ju ha velat ligga i en solstol hela dagen. Men det är så skönt att ha det gjort... vi har hur många träd som helst på gården som vi skulle behöva ta ner.. men det är ju ett jäkla jobb. Varje gren på granen är ju som ett helt träd!! Behöver jag säga att jag är helt slut just nu ..

Har precis avnjutigt middag bestående av årets första grillning och ett glas rött. Så nu ska jag tillbringa resten av tiden i soffan framför tv:n.. men jag tror det kommer att bli en tidig kväll :)

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Fram till årets första grillning har vi levt våra liv så långt från varann man kan !! Förstår att du haft trevligt !! // kram

Ps , tror att många har haft grill premiär denna helg !!

m i l l a h . s e sa...

Det var bättre förr =)
KRAM!!!