måndag 11 augusti 2008

Handla mat

Känslan slår en på en gång när man kliver innanför dörrarna (vänd!! åk hem igen!!), ändå utför man sitt uppdrag. Resultatet blir ju..pannkaka.

Jo, det här med att handla mat är ibland kaos för mej. Som idag, jag svänger in till affären och tänker att jag måste ha någon mat för kylskåpet gapar tomt. Men.. fantasin och inspirationen glömde jag nog i bilen (öh, eller nu tog jag nog i.. jag har nog ingen att glömma ens), för väl där inne kommer jag inte på nåt att handla. *Hmmm... ägg kanske.. och mjölk går ju alltid åt...sen blir det tvärstopp! Kommer ut ur affären nästan lika tomhänt som jag gick in *suck*

Under bilfärden hem svor jag över mej själv att jag inte kan tänka till.. men matlagning är sååååååå trist. Han ingen fantasi alls när det gäller matlagning, förutom efterrätter o sånt, för det gillar jag :)

Väl hemma så fick jag rota i frysen och hittade ett paket köttfärs.. så pannkakorna får nog vänta tills i morgon :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen det där det är hemskt. Sen när jag står i kön och väntar på min tur så brukar jag titta i vad dom framför plockar upp för varor på bandet och jag blir alltid så avundsjuk att dom har så mycket bra saker som dom handlat ,medans jag står där med min mjölk och bröd och lite frukt/grönt...

Hm det är inte lätt för oss ;-)

// Petra

Morran sa...

mohaha...shit va det e trööökigt att laga mat och välja OST på affärn!
KRAM