fredag 14 november 2008

Bästa dan´

Så var det äntligen fredag kväll igen!
Jag fick nåt ryck här mot kvällen och började röja i E rum. Herregud va skit hon har!!! Hittade både det ena och det andra i olika lådor.. glasspapper, kaksmulor i en påse?!, gamla tuggummin, lortiga strumpor mm mm. Jag fattar inte vem hon ärvt det där slarviga ifrån.. men inte är det mej iaf :) Nu är det så rörigt (mer än vanligt) i hennes rum så vi orkade inte vara där längre. Vi får fortsätta i morgon.

Jag är på jakt efter en ny säng åt E. Har letat på blocket i flera månader.. men ingen säljer en sån säng jag vill ha :( Bara måååånga mil härifrån. Känner mej lite för snål för att köpa en till fullpris.. men det ser inte bättre ut än att jag får lov till slut.

Min morfar fyller år idag, så vi åkte dit en sväng på eftermiddagen och fikade lite. Ja, till och med tog en liten bit tårta! Men på nåt konstigt vis så tycker jag inte det är så gott med sånt där "slisk" längre. Jag är helt inne på den nyttiga linjen nu för tiden. Vi får väl se hur länge det håller i sej..

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Hej vännen !! hur gammal är E ?? Nu leker jag moraltant ! Är det inte dax att röja själv ?? Ett tips bara ? Om man börjar i tid .... Så står middagen på bordet på den kväll E har matlagning i framtiden !! Sen gör vi visseligen som man vill men jag har varit i din sits och ändrat mig !! // kram kram

Pernilla sa...

Ë är 9 år. Jorå, hon sköter sitt rum själv, det är väl därför det ser ut som det gör :). Men anledningen till att jag måste hjälpa till nu är för att vi ska tapetsera om och då passar jag på att hjälper henne att röja en massa skit!
Mina barn har även husstädning 1 gång i veckan och det funkar jättebra. Har talat om för dom att det är inget hotell dom bor på *haha*
Kram