fredag 7 november 2008

Vem har en trasig backspegel????

Idag kan man tro att det var fredagen den 13:e! I alla fall för mej.

Åkte in till lasarettet med R på förmiddagen för han skulle till röntgen och ortopeden och kolla sin arm. När vi kommer ut till bilen igen så är det någon som har skrapat i min bil!!!!! GRRRR.. Det var en bula med skrapmärke på vänster bakdörr o bakskärm. Men ingen som lämnat en lapp eller nåt.. så det var ju en smitning.
Det var bara att åka raka vägen ner till polisen och polisanmäla och sen till en verkstad och beställa tid för omlack o lagning. Gissa om jag var arg!!!!!

Jo det är ju faktiskt så att jag tycker om min bil och är väldigt rädd om den. Den handtvättas av mej personligen ca var 14:e dag och när det gäller parkering av bilen så är jag väldigt noga med att ställa mej så långt borta från andra bilar som möjligt och gärna på en kant. Dom som åker med mej tycker jag är jobbig för ofta får dom ju gå några meter extra *haha* Men jag har sett hur folk bara vräker upp sina dörrar utan att tänka på att kanske det blir märke på bilen bredvid, så därför hatar jag att stå nära andra.

Idag hade jag inte så mycket val, det var ganska trångt på parkeringen så jag sa åt R att han skulle vara jätte försiktig när han klev ur. Men så bir jag straffad på det här viset *snyft*

Ja, ja.. det är ju trots allt bara materiella skador och det går att laga.. men det kostar mej massor med onödiga pengar och är så jäkla onödigt. Så här innan jul och allt.

För övrigt kan jag säga att armen såg bra ut för R och han ska ha gipset kvar i 2 veckor till, sen ska vi ta av det själva. Sen kan han börja spela basket igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Näääääääää vad surt!!!
Och såååå dåligt att smita! Att man törs, tänk om nån såg?!

Hoppas R's arm blir bra snart.

Kram <3

Maritasblogg sa...

Det är bara att hoppas att personen får tillbaka det någon annangång ! Synden straffar sig själv ! heter det inte så !!??// Kram

Michaela Larsson sa...

Men gud va dåligt gjort, smita ifrån en sådan sak? Herregud, jag kunde inte ens smita ifrån när jag hade backat in i en bil (blev inga skador alls), jag gick och knackade dörr tills jag hittade ägaren *skratt*
Hoppas bara att denna personen får igen med minst samma dåliga metod som den själv kör med! Det brukar alltid straffa sig på ett eller annat sätt!

Allt bra med er annars?
Har Roxie blivit piggare?
Många kramar Michaela och pappisarna i kalla norrland

Maritasblogg sa...

Du är utmanad, se min blogg / Kram