tisdag 4 november 2008

Uppis

Jaha, nu har det blivit november och vintern är igång. "Not my cup of tea" som man brukar säga.. men vad har man för val?! Inte heller är det roligt när barnen behöver nya jackor, täckbyxor, vinterskor och vantar. 1000-lapparna bara flyger iväg!! Märker ni att jag hittar anledningar hela tiden till att jag bor i fel land :) Men för varje dag, månad, år som går så inser jag att "storken tappade mej i fel land". Får ta och göra nåt åt det här....

I helgen var ju jag och E ensamma hemma så vi åkte och hyrde videofilm. Jag har väldigt svårt att bestämma mej för filmer och är urdålig på att komma ihåg vad filmer heter och så. Bevisligen så var jag det även denna gång. Jag tänkte att eftersom inte T är hemma då ska jag passa på att se en sån där riktig kärleksfilm som inte han brukar gilla, man måste ju passa på :)Så jag hittade "ps. I love you" i hyllan och den visste jag att jag ville se... för jag har hört talats om den och även läst om den någonstans. När jag börjar titta på den så upptäcker jag ju att jag sett den redan!! Men hallå!! Fattar inte att jag kan vara så klantig!! Jag kom på att jag måste sett den på flyget... men hur som helst var den ju bra, så jag kunde se den igen.

I söndags ringde R från sin pappa och sa att han ramlat. Han hade åkt bob och boben stannade men det gjorde inte R, så han fortsatte rulla ner för backen. Han hade ont i armen och kunde inte röra den.
Så det var bara att åka till akuten och nu har han den i gips. Han har jätteont, stackarn. Han har jämt sån himla otur min "lilla" R.

1 kommentar:

Anonym sa...

Samma misstag som mig! Man glömmer bort vilka filmer man ser på flygen...