söndag 25 januari 2009

Helgen slut

Man hinner inte mer än komma hem på fredagen o sätta sej i soffan förrän det är söndag kväll igen. Helgerna går alldelens för fort!

Idag blir Diddi 8 mån. Hade tänkt jag skulle ta kort på henne idag ute i snön, men jag hann inte innan det blev mörkt. Får försöka hinna med det i morgon. Va o hälsa på P och det tog hela eftermiddagen.. fast vi bara skulle åka dit en snabbis.

Det har snöat precis hela helgen.. det har nog kommit över 2 decimeter, så vi har skottat o skottat o skottat hela helgen. Men det är tur att vi har en 4-hjuling med plogblad, annars skulle jag ha blivit tokig för snön var supertung.

Har precis kommit in från en underbar kvällspromenad. Jag är ingen vintermänniska, men när det är så här mycket snö ute då är det underbart. Nu är det en kopp te och nybakat bröd som gäller :)

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Vilken skön och mysig söndag du haft !Fika och bröd , mums!

Jag var lite seg, på förmiddagen ( du vet ju varför ) Inte dålig men slö. for mest bara runt och gjorde ingenting. Nu ikväll har jag fått upp 8 våder i sovrummet men är för latnu, orkar inget mer , så jag fortsätter någon annan dag . // Kram

Annika sa...

Låter bra det där!
Idag vräker snön ner här...OCH skall så göra hela dagen. Jag är så glad för det, men kom just på att ajg tror att vår snöskyffel gick sönder i fjol...hmmm...
Ingen 4 hjuling här inte :-).
Let it snow.
Kram!