onsdag 28 januari 2009

Mitt i veckan

Onsdag idag och det innebär dans. Det är inte min tur att ta hand om utlärningen idag så jag har det ganska lungt nu här på eftermiddagen. Har börjat kollat på en dans till nästa vecka faktiskt, det kallar jag planering!

Har bakat lite matbröd oxå, har en dinkellimpa i ugnen och 2 sirapslimpor på jäsning. Så då får jag lite gott bröd med mej till fikat på dansen :) Det gillar jag!!

Jag tror dom här matlagnings kunskaperna går i arv här hemma. Ni har väl alla hört om T:s fläskfile med vaniljsås?!. Igår skulle E fixa maten och jag sa åt henne att det skulle vara ganska mycket grillkrydda på. Jag tänkte inte då på att hon vet ju inte vad jag menar med mycket.. det resulterade i att hon hade i hela burken!!Burken var för övrigt alldelens nyöppnad *haha*
Men det gick att skrapa bort en hel del så vi kunde äta det ändå. Så jag kommer absolut låta E göra mat fler gånger :) Jag blir så glad för all hjälp jag får.

3 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

*haha*
Brås hon på pappa....?
Men du, hallå vad du bakar och har dig!!!! Är det nåt virus eller så? Kanske ska jag komma förbi och bli smittad ;)
KRAM!

Maritasblogg sa...

Vad jag skrattade gott till era bravader i köket. // Ja det är bara äta och vara tyst när man släpper in lärlingar i köket. Men ju tidigare dom börjar desto bättre blir det. Du får väl äta gorme mat varje dag framöver !!// KRAM

Annika sa...

Hihi!
SÅ kan det gå!! Kul att hon vill hjälpa till iallafall, och nu har hon lärt sig att inte ha fullt så mkt grillkrydda :-)
Å vad sirapslimpa låter GOTT!!! Jag dör!!!!
VILL HA VILL HA!!
KRAM!!