tisdag 23 oktober 2007

Livet är fullt med överraskningar....

Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!!
Jag har märkt på min dator att den varit lite "annorlunda" senaste tiden. I söndags började den låta illa och det är väl inte bra va?! Så jag ringde min "datajour" och fick lämna in den i går morse.

På eftermiddagen ringer han och säger att han nog inte har goda nyheter till mej.. han får inte datorn att starta alls..
- Den har nog kraschat, säger han
-VA??!!! VAD MENAR DU?? VADÅ??? KRASCHAT??!! ÄR ALLT BORTA???
- Ja, tyvärr är det nog så, jag är ledsen.. men du har väl gjort kopior på allt i datorn?
- Öhh..jo visst..*rodnar*... NÄIJ!! JAG HAR INTE DET!!! Jag har tänkt att göra det men inte hunnit...
- Oj, då.. ja det är försent nu i alla fall..
- Men snälla.. du måste göra nåt.. nåt måste man väl kunna göra, den kan ju inte bara krascha så där utan förvarning?!.. snälla A.. hela mitt liv är ju i den..
- Ja, jag är hemskt ledsen.. Men jag ska prova skruva isär den och se om jag kan fixa att starta den manuellt.. så jag ringer igen i morgon.
- *tystnad* *suckar* ja.. snälla, ring i morgon med goda nyheter.

Gissa om jag sitter här och håller mina tummar både kors och tvärs. Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen han får igång den.

Det jobbigaste är att jag har ALL MIN MUSIK där.. till mina linedancekurser. Inte roligt alls att börja om med det arbetet och lägga in alla låtar.. och hitta dom framför allt! Men det går ju iaf... Värre är det ju med mina bilder.. ALLA mina bilder på Roxie är borta *snyft*..dom är ju helt oersättliga!! Och en massa annat "viktigt" man har ligger i datorn.

Ja, jag kan ju inte mer än säga att jag får skylla mej lite själv eftersom jag inte kopierat bilderna och allt annat viktigt i datorn.

Jag säger bara: SÄKERHETSKOPIERA DIN DATOR, NUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!

2 kommentarer:

Annika sa...

Åh nej, Pernilla, oh nej...Så hemskt...DET är en mardröm jag har att den ska krasha. det händer ju, hela tiden.
Jag har tusentals bilder på min dator och musik och annat...jag är dålig på att bränna ner bilder på dc, men har en extern hårddisk som jag laddar ner bilder på...NU var det länge sen sist. MÅSTE ta tag i det.
Hoppas, hoppas, hoppas att det ordnade sig för dig. Du måste berätta så fort du vet!!!!

m i l l a h . s e sa...

Nääääääääääääääää!!!????
Undrar om jag ska ta och köpa den där externa disken jag pratade om i morgon...... Alla bilder....
Fy fasiken vilket skit!!!!!
OM du inte får fart på den så får du iaf kopiera min musik, det blir ju lite mindre jobb iaf..... Då behöver du "bara" leta på det senaste.... Usch vad trist!
Håller tummarna!!!!!!!!
KRAMISAR!!!