tisdag 9 oktober 2007

Utställningshelg

Fredagen tillbringade vi ganska många timmar i bilen jag och E innan vi kom fram till vårat mål, Sundsvall. Men vi bodde i Timrå, så vi fick åka någon mil till :)

Stugan vi bodde i delade vi med Roxies uppfödare Michaela och hennes kille Daniel och deras 3 hundar. Det blev riktig släkträff för hundarna då hon hade med sej Roxies mamma, pappa och syster :)



Nickie (syster), Scooby (pappa), Amelia (mamma)och lilla Roxie.

Så blev det det stora dagen.. utställningsdax. Jag var ganska lugn eftersom jag visste att Michaela skulle ut med henne i ringen.. för det hade jag inte fixat själv!


Så var det då äntligen Roxies tur att gå runt och visa sej och inta det där läskiga bordet. Men det gick jättebra!



Det hela slutade med 2 rosetter!! Ett 1:a pris och ett HP



Kritiken blev så här: Smaller type. Correct head, ears, eyes and teeth. Well-angulated behind, straight in front.
Correct movement. Very loose elbows. Excellent coatquality and pigmentation.
Det lät väl bra, eller hur? :) Vi är iaf supernöjda efter våran fösta utställning. Tack Michaela för hjälpen *KRAM*


Roxie med hennes syster Nickie.. här ser man att Roxie är ganska liten :)

Ja, efter denna helg så kan man ju säga att jag och E fick blodad tand.. vi kommer säkert att åka på fler utställningar med Roxie.

2 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Det var ju en jättefin kritik!!! Och hon kommer att fortsätta utvecklas lite till. Låter bra med blodad tand, då kanske man kan få med dig på nån utställning framöver!
KRAM!!!!

Annika sa...

Jamen visst!! GRATTIS!
Kram!