fredag 11 januari 2008

Bästa dagen

Tycker den här veckan har varit jätteseg men nu äntligen blev det fredag i alla fall.

T är i Danmark o R åkte till sin pappa idag så jag och E blev ensamma hemma. På eftermiddagen åkte vi till Borlänge och åt lyxmiddag.. på McDonald :) Inte den godaste fredagsmysmaten precis..men E gillar det så jag fick väl "plåga" mej då :)

Vi sprang även in en sväng på panduro och köpte lite pyssel så åkte vi hem och satte oss och pysslade lite tillsammans. Jag har kommit på att jag ska göra några egna tavlor med svartvita kort som jag ska ha i våran trapp.. just nu har vi gamla Carl-Larsson tavlor och dom gillar jag inte.. så dom ska bort!! Dom har setat i trappen i typ 30 år så nog är det väl dags att förnya det lite??!



Lite svårt att ta kort på den.. men det ska i alla fall bli en tavla. Ska bara få tag på en ram, som ju så klart var slut när jag skulle köpa en idag :(
Jag gjorde även en tändsticksask när vi ändå hade pysselgrejerna framme..



Det bästa Roxie vet är hennes pipleksak. Hon skulle kunna hålla på att springa efter den från morgon till kväll!! Hon är fullkomligt besatt av den :)



Nelly däremot, är inte ett dugg intresserad av leksaker. Hos henne är det bara sånt som man kan äta som är intressant... men ändå ska hon vara och reta Roxie lite



och eftersom Nelly är lite större än Roxie så brukar hon oftast vinna



och så får hon ligga där o se lite mallig ut ett tag. Sen går hon därifrån och så är det samma visa igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, söta Nelly...
Blir nog bra med tavlorna tror jag! Och lite nya tapeter, hmmm.. :)

Annika sa...

Vad fint! När inspirationen knackar på är det bäst att hänga med!!!
Kram