fredag 25 januari 2008

F R E D A G

Åh vad jag älskar fredagar!!!
E ringde nyss och sa att hon inte vill åka buss hem efter skolan. Det var meningen att hon skulle prova idag, men hon vill inte. Hon har verkligen blivit rädd för bussen efter dom åkte i diken förra veckan. Inte alls roligt... vet inte heller vad man kan göra.. försöker ju bara tala om för henne att chansen är nog väldigt liten att det händer igen och att även jag kan köra i diket när jag skjutsar henne.. men hon får nästan panik när jag säger att hon ska åka buss igen. Hon kan åka buss på sommaren säger hon, för då är det inte halt. Ja.. det är nog bara att vänta ett tag till.. jag kan ju inte tvinga henne.

Helgplander då? Ja..jag har börjat riva tapeter i R rum, så jag har lite att fixa med :D sen måste jag baka nåt eftersom E fyller år nästa vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan förstå det där! Halka har vi ju inget problem med här, men fulla förare, sexförbrytare som snor ungar vid hållplatserna osv. Så dottern kommer INTE att åka skolbuss när hon börjar skolan. Inte för att HON är rädd, utan för att mamma och pappa är det... :-)