torsdag 10 januari 2008

Proppmätt

Kom precis hem från min syster. Har fått mat o efterrätt o fika... så nu är jag proppmätt! Men gott var det *tack*

Tänk va skönt det är att slippa laga mat. Matlagningen är ett ont måste i mitt liv. Jag gillar det INTE. Visst, ska man laga nåt gott till gäster och så kan det vara ganska skoj.. men den här vardagsmaten står mej upp i halsen. Men du har väl en sambo säger ni?! Öh.. visst.. men han vet knappt var köket är i vårat hus :) Det är l å n g t mellan gångerna han gör någon mat.. och när han väl ställer sej vid spisen så blir det typ korv o makaroner *I HATE!!!*

För något år sedan var jag så jäkla trött på allt och sa åt han att han måste laga mat någon gång, för jag orkar inte ha det så här. Då tänkte han överraska mej med en fläskfile gryta av något slag.. jag satt o kolla på tv... sen hörde jag "men va faaaaaan" utifrån köket och jag blev nyfiken på vad som hänt så jag gick dit.
Då hade han hällt vaniljvisp istället för matlagningsgrädde i grytan!!!!! Men snälla nån... det var helt oätligt!!
Gissa om han var förbannad på att dom hade lika färg på dom förpackningarna *haha* Så, det slutade med att han åkte och köpte pizza. Efter det har han aldrig lagat något mer avancerat än makaroner...

Nåja, han diskar och plockar undan så snällt efter maten utan att gnälla... och han är duktig på många andra saker.. men matlagningen är det nog faktiskt lugnast om han låter bli :)

När mina barn inte bor hemma längre då kommer jag vara en STAMKUND på alla restauranger i stan :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan komma och vara din gäst, så blir matlagningen lite roligare! ;)

Annika sa...

Jamen visst är det SVÅRT med vardagsmaten! man fastnar i samma gamla trista rätter hela tiden...Trist.
Och jag garvar åt din sambo som hade vaniljvisp i grytan, haha! Förstår att det blev pizza den kvällen.