torsdag 10 april 2008

Chattanooga

Nu är vi i Chattanooga. Vädret är toppen, lite mulet men varmt. Vi är ju inte här för att sola nåt så oss passar det perfekt. Dom pratar hela tiden om thunderstorms och att det ska blir lite kyligare.. men det är ingenting vi märkt av, än.

Planerna idag är att kolla lite i Chattanooga och sen ska vi åka till Ruby Falls. Jag har varit där förut, men inte mamma o syster. Det är en väldigt spännande vandring i gångar under jorden och så kommer man fram till ett vattenfall.. ska ta bilder som jag visar sen. Hinner inte vara så avancerad nu :)

Efter det så åker vi upp mot Nashville.

Det blir en hel del bilåkande, men jag gillar att köra bil så det är absolut inte några problem. Min syster läser kartan, som tur är... annars vet jag inte hur det skulle gå *haha*

Nu är det IHOP som gäller *mums* (Är man här en vecka så kan man äta sån frukost varje dag.. men skulle jag bo här så skulle jag nog tröttna.. tror jag *haha)

Men förresten, måste ju få ur mej lite ilska oxå! Igår va vi in i en djuraffär och där sitter hundvalpar i små burar till försäljning (har sett detta flera gånger i USA och jag blir lika arg varje gång). Det gör mej så fruktansvärt art att se detta!! Man riktigt ser på valparna att dom mår så dåligt.. dom skakar, biter sej på tassarna. Jag fattar inte att dom får ha så där egentligen, för jag skulle vilja kalla det djurplågeri. Sen undrar man ju sitter dom i den där buren hela dygnet eller får dom någonsin komma ut? Mer än när det kommer någon som vill ta med sej valpen in i ett litet rum för att kolla om man ska köpa den. Tänk om ingen köper valpen då, hur länge blir den sittande i buren?? Golvet betod av galler och dom hade inte något mjukt att ligga på, ingenting att leka med. Det enda som fanns var en vattenflaska.
Usch, jag mådde riktigt dåligt där inne. Valparna var sååå söta.. Hade jag bott i USA så hade jag nog köpt dom allihopa :) Dom hade även en papillon där inne, men den var låååååångt ifrån lika söt som Roxie.

Så, nu fick jag avreagera mej lite :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, man blir så ledsen över att de kan ha valpar så..... Jag är glad att det är förbud för katter och hundar i djuraffär i Sverige.

Så ni har varmt ni....?
Det har INTE vi!
KRAM!!!

Annika sa...

Ja, det är verkligen konstigt det där med valparna i fönstret som man ser på alla djuraffärer. Jag säger dom du, att det är djurplågeri.

Men jag är glad att ni har det bra...Jösses vilket åskväder vi hade i fredagskväll. Ni också??

Kram!

Ps. jag äter närapå aldrig frulle på IHOP :-)