lördag 19 april 2008

Stackars valpar....

Jag skrev i ett tidigare inlägg om dom stackars valparna som sitter till försäljning i burarna. Man får inte ta kort på dom, men jag smög lite utanför affären och skynda mej knäppa en bild i alla fall



Man undrar ju hur länge dom sitter i sina burar. Tänk om det är en valp som aldrig blir såld.. får den inte komma ut på flera månader?? Usch, jag blev både ledsen o upprörd när jag var där inne.

Men på Broadway i Nashville hittade jag en hund som mådde hur bra som helst.. och verkar få vara med husse på jobbet på dagarna oxå ;)





Nere i Nashville blommade ju träden och gräset var grönt. Gissa om man blev på bra humör!! Jag vet inte vad det är med mej, men jag känner ett sånt otroligt behov av värme o sol.. så när jag fick en liten dos av det så var det som balsam för själen. Alltså, jag bor ju i absolut fel land!! Storken måste ha tappat mej när han var på väg över Atlanten, för annars skulle han nog släppt av mej i Brentwood, Nashville *haha*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bedrövligt!!!!
Jag är sååå glad att man inte får sälja hundar å katter i butik + att vi har lagar på burmått för alla smådjur och fåglar.

KRAM!!!!

Annika sa...

Ja, jag undrar också, Pernilla? Ska faktiskt ta och fråga vad dom händer om dom inte säljs. Undrar om dom då hamnar i ngn "dog pound"? Ska försöka undersöka det här lite.
Ah, härligt väder därnere i TN hade ni iallafall. Idag vräker regnet ner här i VA. Har du bokat in nästa USA tripp redan? eller väntar du ett tag nu?