onsdag 30 april 2008

Larm

Vårat hus är larmat med ett larm som är direkt kopplat till ett vaktbolag, som direkt ringer om larmet går. Det är även ett överfallslarm så om de kommer någon konstig typ och ringer på så kan man trycka på knappen. Jag tycker det känns jätte tryggt att ha det här larmet.
Vi har en källardörr på baksidan som är lite otäck. Skulle någon bryta sej in där skulle vi inte höra någonting. Men vi har den dörren och garaget larmat på nätterna och hela huset på dagarna när vi inte är hemma.

I morse kl 4.40 händet det.. larmet gick!!!!! Och för er som inte har sånt här larm så kan jag säga att det tjuter HÖGT :)
T flög ur sängen och barnen blev livrädda (jag med, men måste ju försöka visa mej lugn inför barnen).
T är så himla modig så han hämtar baseball trä och springer ut, det skulle jag ALDRIG göra! Fördelen i morse var ju att det var ljust, så jag kunde kolla genom fönstret efter T. Det tog inte lång stund innan vaktbolaget ringde och frågade om det var ok.. jag höll henne kvar i luren tills jag såg T komma tillbaka. Larmet hade gått i garaget sa hon i telefonen, men vi kunde inte se nåt. Antagligen var det en nattfjäril eller nåt som tog sej in i går kväll när T var i garaget.

Puh, vilken morgon! Försöka somna om efter detta var ju helt omöjligt.

1 kommentar:

Unknown sa...

åååå herregud.. Jag skulle ha dött minst sagt.. Har hört mammas å pappas larm å det tjuter inte lite om man säger så.. undrar hur många grannar ni väckte med hihi..

Ha en trevlig sista april! Kram