tisdag 9 september 2008

Resume´

Igår började dansen i Blge och i morgon kör vi igång i Falun. Nu börjas den här "dansstressen" igen :) Men visst, det är frivilligt så man ska väl inte klaga. Men å andra sidan så alla timmar jag lägger ner på dansen får jag ju inget för.. så lite måste jag få klaga! Men det har ju i alla fall blivit lite bättre nu när jag och Lena kör varannan vecka.

Kryssningen då, jo den var trevlig. Båten var jättefin och fräsch men jag blev ändå inte så väldigt imponerad. Maten var suveränt god och även drinkarna förstås. Men jag kände mej ganska tråkig, för jag var sååå trött när vi kom ombord så min kväll blev ganska tidig. Det som tog musten ur mej var ju bussresan runt halva Sverige innan vi kom fram till terminalen och inte stannade han för rast heller!! 4 timmar i bussen och kissnödig, det var inte skoj!! Men toan på bussen då säger ni.. jo där får ni väl gå in om ni vill.. jag gör det inte :)

I söndags så fick vi träffa en släkting vi inte träffat på många år, äntligen säger jag bara!! Efter många års väntan så har det nog äntligen fått en ljusning och jag är sååå glad för M skull...och alla oss andra förstås.

Igår var det dags för valpkurs med Diddi igen. Vi tränade mycket hälsa-på-folk utan att hoppa och det gick ganska bra för henne. Problemet är ju att hon är så liten så innan hon fått sin belöning så har hon hunnit hoppat redan. När det nalkas köttbullar så får det inte ta för lång tid, då blir hon alldelens ivrig *skratt*

Roxie fick oxå följa med igår så jag hade henne ute bland alla ett tag men hon stod mest och skakade hela tiden.. vet inte hur jag ska få ur henne denna rädsla hon känner.. det är jobbigt för både henne och mej!

Efter valpkursen så var det bara att sressa hem och äta (mat som min mamma kom hem med *lycka*) och byta om för att sen åka till dansen. Det var en hel del nybörjare som kom och det är ju alltid roligt.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jo, min syster med familj reste hem från Åbo med Galaxy i somras och hon var väl inte heller sådär jätteimpad, men hon sa precis som du att maten var supergod! Och att inredningen var så fräsch...
eh, låter jobbigt med 4 timmar i buss innan resan...OCH att dessutom var kissnödig.
Kram!

Maritasblogg sa...

Kanske var det så att denna resa blev " borta bra men hemma bäst " . Ibland blir det bara så ! Stackats Roxy , jag förstår dig precis . Hon är ju så liten och då blir det lätt att man bara vill stoppa dom under armen och skydda dom från allt ont. Har du inte nära och kära som har en snäll stor hund hon kan öva sig på !! Det är mycket jobb och tårar innan man får bort något som märkt henne negativt.

Hoppas det löser sig med henne . Tyvärr kan väl inte mina hundar underlätta , dom är ju också små.

Kram