fredag 2 maj 2008

Tillökning

I morse blev vi 3 till i familjen!!

Wilma blev mamma till 3 jättesöta kattungar. En svart och 2 gråa blev det. Jag har ingen aning om det är flickor eller pojkar, det får jag kolla sen.

Egentligen hade vi inte en aning om att hon skulle ha ungar. Vi har misstänkt dom senaste 2 veckorna att det kan vara nåt i hennes mage för hon verkade lite rund, men ändå hade vi svårt att avgöra. För några veckor sen blödde hon på svansen och vi trodde då att hon kanske blivit påkörd, men vi såg inga tecken på att något var fel med henne så vi åkte aldrig in men henne till djursjukhuset. Sen svullna magen upp lite och då tänkte vi att det kanske blev nåt i magen om hon hade blivit påkörd. Men så var det alltså inte.. det var 3 jättesöta kattungar istället :)





Vi va till Rättvik en sväng i dag, på marknad. Men herregud va folk det är på den marknaden. Vi hade Roxie med oss men jag fick lov att bära henne nästan hela tiden för annars hade hon blivit ihjältrampad. Men det var nog till Roxies stora förtjusning.. hon mådde som en prinsessa när hon låg på min arm och fick kolla på allt runtomkring.

Ja just ja, valborg har det varit oxå. Vi va till brasan här i byn och sen gick vi till en granne och drack lite och snackade lite skit. Jättetrevligt var det och T orkade hålla ut ända till 01.00!! Vilket förvånade alla *haha*

Nu är det myspys i soffan som gäller med lite chips o dipp (JAAAAAA jag vet att det snart är dags för beach-08, men just nu känns det som det kvittar, men om några timmar har jag nog ångest *haha*)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååååååååå!!!!
Vilken mysig överraskning!!!!!
Vill oxå ha en missebebis! Kanske ska man ta och övertala maken här hemma ;)

KRAMAR!!!!