torsdag 29 maj 2008

Agility

Har precis kommit hem från ännu en agility kurs. Roxie är jätteduktig så nu är det mest jag som måste lära mej springvägar så jag inte springer över henne :) och lära mej säga hindren i god tid. Jag märker att jag är för sen att ge henne rätt komando och då vet hon ju inte vart hon ska.

Idag var det en hund med som hade bestämt sej för att hon tyckte agility var tråkigt, så dom tog till en pipleksak för att få fart på henne. GISSA om Roxie blev stollig!! Hon Ä L S K A R ju piiipar. Det resulterade ju i att hon inte alls blev koncentrerad med mej på banan utan ville hellre springa ut till hon som hade pipen :)

Nästa helg ska jag på utställningskurs med Gerard O´Shea Det passade ju mej alldelens utmärkt eftersom jag ska ställa ut Roxie själv helgen efter. Jag har ju blivit lite bortskämd eftersom världens bästa Michaela har gått med Roxie tidigare..men nu kommer hon tyvärr inte till nästa utställning.

3 kommentarer:

Annika sa...

Förstår att agility inte är helt lätt för matte heller. Och inte blev det väl lättare när en pipleksak plockades fram :-)

KRAM!!

Anonym sa...

Åhh vad roligt att se att det går så bra för er!!
Nemen skall du gå på utställningskurs för honom ??:O det skulle jag också ha gjort om jag inte befunnit mig i spaninen under samma tid punkt. En riktigt duktig handler har jag hört!!!

Många kramar från oss, hälsa Emma! hoppas att hon piggar på sig.

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra