tisdag 14 oktober 2008

Helgen

Så var denna trevliga helg över. Men vi har gjort detta till tradition, så nästa år är det dags igen.

E var ledig från skolan i fredags så hon var med på jobbet. Vi kom iväg vid lunchtid. När vi kom fram till Sundsvall så ringde vi till Michaela och dom var inne i shoppingcentret.. haha, då var jag inte snabb att säga att vi kommer oxå dit. Shoppa är ju aldrig fel.. men kände när jag kom in där att jag inte alls var så speciellt shoppingsugen. Den här helgen hade jag riktat in mej på hundar, inte shopping *haha*

Vi åt i alla fall lite mat där inne tillsammans sen åkte vi till våran stuga vi hyrt på en camping lite utanför Sundsvall. Där fixade vi till våra hundar så dom skulle vara fina till utställningen.

Utställningen på lördagen gick väl som väntat, vi fick en 2:a. Men jag måste säga att jag tycker själv att det gick över förväntan. Roxie är ju väldigt osäker och skakig efter händelsen i somras. Jag berättade för domaren och han lyfte upp henne i famnen och pussa lite på henne och sa att hon var såå fin och inte alls behövde vara rädd för honom, fast på engelska så Roxie förstod aldrig va han sa *haha*. Kritiken vi fick var jättebra, det var bara det att han tyckte Roxie skulle behöva lite mer självförtroende. Men den stora frågan är ju.. hur ska jag göra för att få henne mer säker??! Känner mej just nu i en "dead end"..

På söndagen var vi oxå på utställning. Men jag hade inte anmält Roxie dit så vi var bara med som publik och bärhjälp till Michaela. Herregud va grejer man ska ha med sej när man ska på utställning. Man får ju bära ihjäl sej..
Men nu har jag kollat runt lite och kommit på att ska jag fortsätta med utställning så ska jag köpa en vagn

Ja, skratta ni bara!! Men det är på fullaste allvar. Jag tänker köpa en vagn som jag ska ha när jag åker på utställningar. Jag har 2 hundar och dom är inte så jättestora så dom är perfekta att skjutsa i denna vagn. Och så får man även med sej allt annat krafs som ska med in.
Men ni behöver inte oroa er.. jag tänker INTE använda vagnen på mina promenader hemma *haha* Då ska hundarna få gå själva.

Jag tänker köpa en när jag åker till USA nästa gång, vilket jag hoppas blir ganska snart för jag har M A S S O R med grejer jag måste handla.

Så var det ju det här med bilder som jag ju så stort lovade innan jag åkte. Jag tog nästan inga bilder alls!! Vet ni, jag hann inte.. hur konstigt det än låter. Men man hade ju något i handen hela tiden som skulle hållas i eller bäras så kameran låg så fint i sin väska hela helgen. Jodå, jag bubbade med mej den stora kamera väskan överallt vi gick... men knäppte inte några kort alls. Bedrövligt!!!

Tack Michaela och Lisbeth för en supertrevlig helg!! Hoppas det inte dröjer allt för länge innan det är dags igen.

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Ni verkar ha haft en kanon helg !!! Kul med nervigt, stressigt , spännande. Grattis Grattis , 2:a är jättebra , du vet ju vad vi har för små hundar. Ibland gillar domarna små ibland inte. Vi tar dom nästa gång !! Köp en vagn du , jag har aldrig sett någon, Gizmo kommer bli avis. han åker alltid permon om han har tillfälle. Du kan ju se på Zombiebilderna på min blogg , sista bilden syns han tydligt // Kram

Anonym sa...

Tack för en fantastiskt rolig helg!
Jag hoppas att det är någonting som vi gör om tills nästa år? ;)

Som sagt det börjar bli en liten tradition :)

Hoppas att vi ses snart igen! Hälsa alla!

Kramar Michaela och pappisarna