måndag 20 oktober 2008

Tävlings premiär

Jag fattar inte var tiden tar vägen nu för tiden?!

Jag är så matt över mej själv att jag inte hunnit vara hem till Milla o Poa och gratulerat dom till lilla Melvin. Men det är ju nåt hela tiden! Men nu har jag bokat tid *haha* så på torsdag ska jag äntligen få träffa han!!



Helgen har gått i ett. I lördags var det tävlingspremiär för Roxie på agility banan. Vi var lite i valet och kvalet om vi verkligen skulle ställa upp, men vi bestämde att vi provar. Sen hon blev attackerad har hon inte alls velat vara inne på banan och absolut inte varit med på att springa någon bana. Men tävlingen som vi ställde upp i var en inofficiell tävlig där vi gått kurs.. så vi såg det mest som lite träning.

Väl på plats började E att känna att hon nog inte ville vara med.. tävlingsnerver kallas det va? *haha*


Här sitter hon och spanar in sina mottävlare och är sååååå nervös.





Vi gick bort till en annan gräsplan längre bort så både E och Roxie fick springa av sej lite nervositet.



E var anmäld i alla 4 klasser. Hopp lätt / svår och Agility lätt / svår. Tävlingen började med Hopp lätt och där blev tyvärr alla diskade.. tror nog alla var lika nervösa. Men dom blev placerade i alla fall och E o Roxie hamnade på 5:e plats av 10. Roxie var lite spänd i den första delen av banan, men sen på slutet så såg jag hur Roxie bara njöt av att få köra på banan.. hon riktigt strålade!!! Gissa om jag blev glad! Jag har inte sett Roxie så glad på flera månader!! Och jag var super stolt över E som lyckades komma ihåg banan.. för den var inte lätt kan jag säga.



Så var det dags för Hopp svår. Då ingår slalom och det är ju inget vi hurrar över precis. När jag tränat slalom med Roxie så har hon nästan jämt stannat och hoppat över pinnar. Men vet ni... E och Roxie fixade det utan problem!! WOW säger jag bara. Det slutade med att dom placerade sej på 2:a plats (av 10)!!!! Gissa om jag var stolt och glad!

I agility svår blev dom 4:a och i agility lätt blev dom 3:a (10 totalt även där). Alltså jag var så glad och stolt över både E och Roxies prestation så jag kunde nästan inte hålla tillbaka tårarna. Det var helt underbart att se glädjen i Roxie igen.. hon gillar verkligen agility. Och E.. vilken tjej!!

Här har vi en mallig E med massor med priser. Hon var såååå glad.



Det roliga var att innan tävligen startade så kollade vi på prisbordet och då sa E att den där basketkorgen skulle hon vilja ha. Ja, men det är ett 2:a pris.. och det kanske inte är så lätt sa jag. Men så fick hon det, det var kul tycker jag.

Jag hann tyvärr inte vara kvar på prisutdelningen för jag fick lov att skynda mej hem. Jag och Lena skulle ju åka ner till Motala och lära ut lite dans. Vi tänkte vi skulle komma iväg innan det blev mörkt. Ja, vi hann väl ungefär 5 mil (av 30) innan det började skymma *haha*

När vi kom fram till hotellet vi skulle bo på blev vi lite oroliga. Det var alldelens mörkt och obemannat. Men det satt en lapp på dörren om att vi skulle ringa ett nummer när vi kom fram. Det visade sej sen att hotellet var jättefint och mysigt.

Utlärningarna av danser gick bra. Men det tar på krafterna.. det var non stop workshop i 5 timmar! Och eftersom vi var ledare så fick man ju lov att dansa med hela tiden *haha*

Gissa om det var en trött Pernilla som körde hem sen på kvällen.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS EMMA OCH ROXIE!!!!
Vilka duktiga tjejer! Suuuuperskoj!!!
Hur ska det sluta med den premiären?!

Ni är uppskrivna i tidsbokningen nu, ses på torsdag!

KRAMAR!!!

Maritasblogg sa...

Hej vännen !! Åh vad glad jag blev när jag läste om helgens framgångar. Jag fick nästan tårar i ögat av lycka.Så kul för Emma och underbart att Roxie såg det positiva i tävlandet. Sen att dom kom på sådana kanon platser ! Ännu mer grädde på moset.
Ps, kul att du har haft kul, men det liksom försvann i allt roliga man läste om tävlingarna:-)

Kram

Annika sa...

Ja, grattis till Emma och till Roxie!! Hurra!
Härlig känsla för alla!

och, vad mysigt att du ska få träffa en liten baby, awwwww....

Kram!