tisdag 28 oktober 2008

Mat, mat, mat, mat.. jag vill ha mat!!

Tonfisksallad, taco, morotsbröd,fläskfile, gelehallon, nonstop, äppelpaj.. ja till och med korv drömmer jag om nu för tiden. Jag är sååååååååå hungrig!!!

Jag är ganska impulsiv av mej. Så även denna gång.. bestämde mej på nolltid att jag nog ska prova på cambridge. Jaha, så nu sitter jag här och är hungrig. Har precis skakat i mej en påse, så hungern börjar avta lite..och detta är bara dag 3, jag ska äta pulver påsar i 14!!! dagar. Åhhh.. gissa om jag tycker dagarna går sakta nu för tiden *haha*

Men jag är förvånad över att det faktiskt inte smakade så illa. Jag trodde aldrig jag skulle få i mej en sån där påse.. men det går ganska bra faktiskt. Så jag kan nog stå ut i 14 dagar iaf. Har man gett sej in i leken får man leken tåla....

Idag va jag med Roxie till veterinären. Hon har varit så hängig i några dagar och skrek till ibland när man lyfte henne. Jag har försökt att klämma lite försiktigt på henne för att kolla var hon har ont.. men jag hittade inget. Så i morse ringde jag till veterinären och dom ville kolla på henne.

Hon klämde henne på magen men hittade inget konstigt. Så klämde hon på ryggen och då skrek Roxie! Där hade hon ont. Så vi tog några röntgen bilder på henne och konstaterade att hon hade inflammation mellan några ryggkotor. Vet inte om det har att göra med attacken hon var med om i somras.. kanske har det legat och grott i henne, för hon har ju varit konstig på sistonde. Nu fick vi iaf smärtstillande och medicin mot inflammation som hon ska äta 1 vecka. Veterinären sprutade i henne lite när vi var där och faktist så märker jag skillnad redan på Roxie. Hon är mycket piggare och gladare nu.

Hon skulle vila i 2-3 veckor. Helst inte ens några promenader den första veckan. Så jag tänkte passa på att stadsträna Diddi den här veckan. Jag har ju märkt på Diddi att hon behöver träffa mer folk och hundar. Hon är en riktig lantis!! *haha*

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Usch för camebridge !! smakar visste skit, har aldrig kört det skulle säkert behöva, men smakat av en kompis , USCH USCH
Usch också för stackars lilla Roxie !
Vet inte varför jag lider xtra mycket , är det för att hon är som znappy l liten och elädig och xtra synd om dom när något händer ! Men skönt att dom snabbt såg vad felet var !! NU BLIR HON BRA !! // Kram