fredag 19 december 2008

Back again

Så var man hemma igen då! Jag hade gärna kunnat stanna kvar i Orlando över jul o nyår. Men man får vara glad över det lilla.

Flygresan hem var väldigt jobbig. Först har vi ju tillbringat en hel dag i Orlando så man var ju ganska trött när vi satte oss på planet. Men sova går ju inte!!! Man sitter ju som en ostkrok och rumpan domnar bort och man har fullt sjå (stavas??!) att hålla i huvudet så man inte tappar det.

Väl i Philadelphia så hade vi bara knappt 1 timme på oss. Vi letade på våran gate (det kan ju ta hur lång tid som helst.. för det är ofta vääääääääääldigt långt att gå!!)och väl där så var det väl ca 20-30 min kvar innan vi skulle åka. Vi väntade.. väntade..väntade..väntade.. kollade på klockan.. väntade..kollade på klockan. Vårat redan stressiga byte i Manchester kändes nu ännu stressigare..

Det var tydligen kö för att landa på Philadelphia pga olika vindar. Så det planet vi skulle åka med hade fått lov att åka till Atlantic City för att tanka, för deras bensin tog slut medans dom snurrade i luften i väntan på att få landa.

Hur som helst så kom vi iväg och eftersom vi skulle få en ganska stark medvind så sa kapten att flygresan endast tog 6 tim. Yes, tänkte vi.. då hinner vi kanske med vårat flyg hem.

När vi landade på Manchester så var det 20 min kvar till vårat plan skulle gå. Men vi fick reda på att vi redan var ombokade på ett annat flyg. Vi skulle få den stora äran att flyga över Frankfurt hem.. JIPPI!!! Vi landade 7 timmar senare på Arlanda än beräknat och gissa om man var trött när man skulle köra hem!! Hade inte sovit på ca 35 timmar...

När vi kom hem så hade min trötthet gått över så jag började packa ur lite, men sen blev jag tvungen att gå och lägga mej. Klockan var ju 3.00 och klockan 6.00 skulle jag upp igen. Så det blev inte många timmars sömn på några dygn.

Men nu har jag börjat blivit människa igen. Åkte på en jäkla migrän i går kväll men det känns lite bättre nu. Nu är det ju fredag och helg :)

Det blir en ganska stressig helg med en massa fixande inför julen. Måste ju handla klart julklapparna... och det ska väl alla andra oxå!!!

Nä, nu är det soffan som gäller

Inga kommentarer: