tisdag 2 december 2008

Vila i frid

Fick ett tråkigt besked igår. Lilla Joycan har genom en olycka somnat in.. endast 5 månader gammal. Usch, det är inte roligt när sådant händer. Hon var ju bara en liten bebis... livet är så orättvist ibland *snyft*

Vi träffade henne när vi var upp till Sundsvall i okt och Diddi och hon fann varandra på en gång. Dom hade en handduk som dom hade dragkamp med.. den kunde dom hålla på med hur länge som helst.



Bilden är lånad av Michaela **VILA I FRID LILLA FJÄRIL**

Annars då.. ja det var ju ett tag sen jag uppdaterade bloggen ser jag. Men jag har haft fullt upp så datorn har inte varit min prio 1.
Helgen gick ju fort som vanligt. I fredags hade vi dansavslutning och det var trevligt. Lite tråkigt är det ju att folk går hem innan det är slut. Men dom tycker kanske att 23.00 är sent.. vad vet jag. Men vi som höll ut till slutet hade det skoj i alla fall.

I lördags åt jag det här årets första julbord.. eller ja, i fredags åt vi jultallrik men det räknas inte tycker jag. Som vanligt så blir man så mätt när man äter julbord så man håller på att spricka. Även fast man bara tar lite av varje så blir det ju hur mycket som helst när man är klar :)

Söndagen blev en sån där städ o julpynt dag. Det tar ju sin lilla tid det där med att få varje ljus och tomte på plats. Men nu är det gjort och det är så skönt. Även om jag inte gillar vintern så måste jag hålla med om att det blir en speciell stämning i huset med alla dessa stakar och stjärnor. Lite snö hade ju inte heller varit helt fel. Det snöar i och för sej idag... men det verkar vara mest blötsnö som kommer ner.

Nu är det dags att göra mat igen (tycker inte jag gör annat än lagar mat om dagarna!!) och sen ska R på basket.

1 kommentar:

Michaela Larsson sa...

Tack Pernilla!
Det värmer verkligen att se att det är fler än jag som saknar och minns Joyce!

Kram Michaela