torsdag 11 december 2008

Dagstur

Efter en otroligt efterlängtad frukost på IHOP med ägg, bacon, pannkakor och sirap, åkte vi ner till Ft.Lauderldale. Det tog ca 3 timmar att köra ner dit och vägen var ju jätteskoj.. not! Vi åkte på turnpiken hela vägen och det fanns absolut ingenting att titta på mer än vägen.

Vi tillbringade några timmar på Sawgrass Mill, som är ett mall som gjort sitt tycker jag. Har varit på ganska många mall runtom i usa och det här ligger då absolut inte på min topp 10 lista :)

Sen åkte vi ut till havet! Åh, va härligt det är med hav.. man blir lixom så lycklig när man hör havets brus och när man får trampa omkring barfota i sanden. Men jag gillar inte att bada i hav... gillar inte att bli så där saltig. Jag är mer en pool människa.

Vi åkte efter kusten upp till West Palm Beach, sen blev det så mörkt så vi tog in på turnpiken för att bege oss tillbaka till Orlando igen.

Idag är det mässa som gäller. Sen får vi se vad vi hittar på att göra mot eftermiddagen... kanske besöker vi ett mall *haha*

4 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Å fy vad jobbigt det låter..... *not*

KRAM!

Maritasblogg sa...

Du har ett hårt liv nu , märker jag....// Kram

Annika sa...

Shoppa på nu!! Hoppas vädret är skönt i Florida för det är det inte lite längre norrut :-(
Kram!

Maritasblogg sa...

En viktig detalj har jag missat. Sargrass Mall växer. Man måste vara där flera flera ggr ! Vi älskade det till slut. Där hittade man det man inte hittat tidigare.. please.. ge den en chans till , om inte denna gång så nästa !! Kram