söndag 28 december 2008

**pokerface..tralla..la..**

Jag har fått en låt på hjärnan, tack vare E. Hon har spelat den här låten hela dagen idag.. så till och med jag har börjat gilla den!



Försökte ta lite bilder på hundarna ute.. men det var helt omöjligt. Tanken var ju att jag skulle fånga dom båda på en och samma bild. Det kunde jag glömma! Antingen visade dom sina fina rumpor eller så var dom vid mina fötter hela tiden. Men jag fick dom på bild i soffan istället.



Diddi är nu på väg att växa om Roxie. Kolla tassarna, vilken skillnad. Lilla Roxie är ju som en liten fågleunge jämfört med Diddi.

Roxies stora passion här i livet är ju att leka med pipleksaker. Men nu när Diddi är större så har Roxie inte en chans att ta leksakerna. Så fort hon börjar leka med nåt så kommer ångvälten Diddi och snor den. Men Roxie är inte dum... hon har kommit på att om hon springer till trappen och går ner ett trappsteg då får hon vara ifred. För Diddi går inte ner för trappen, varför vet jag inte...



Så där brukar Roxie ligga och pipa med sina leksaker och Diddi står och gnäller ovanför... knäppa vovvar :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka roliga vovvar du har,dom är så söta oxå. Vilken tur att Roxie kom på det där så hon får ha sina pipisar ifred.
Hoppas att ni haft en bra jul och att nyår får skålas i champange.
Kram och gott nytt år.

Annika sa...

Tror inte jag hört den låten förr...Hmmm----
Men jag vet hur låtar kan sätta sig på hjärnan...
Hoppas julen varit fin och att du är redo för nyår!
Gott Nytt År!!

Anonym sa...

Härliga bilder på hundarna!! Och ja, den låten har någon gång även fastnat hos mig... gör det förmodligen efter det här inlägget åter :-D

Trevlig dag!!

Michaela Larsson sa...

Hejsan Pernilla!
OH MY! Vilken otroligt fin bild du tagit på papiljotterna :) Jag snodde den till och med *skratt* ligger numera i både blogg och på hemsidan!!
Diddi ser kanonfin ut! Verkar som om pälsen är på utväxt, förmodligen kan du räkna med en del päls på den damen!
Och för att inte tala om lilla prinsessan Roxie, hon har verkligen vuxit på sig. Kan det vara sedan födelsedagen kanske ;)
Hoppas att vi ses någonting under 2009?, kanske måste vi följa traditionen och ställa ut i sundsvall? ;)
GOTT NYTT ÅR på er!!!!!
Kramar Michaela och pappisgänget