lördag 21 februari 2009

Lördag

Äntligen har jag lagt över alla bilder o musik på externa hårddisken. Min dator kraschade ju för ett tag sen och det var inte skoj. Jag hade ju oturen att INGENTING gick att rädda i den.. så jag lovade mej själv att jag ska vara jättenoga med att kopiera allt. Men har ni hört uttrycket: Jag ska göra det sen! Jag hinner sen.. o s v.. Jorå, så har tänk i flera månader. Men idag tog jag mej i kragen och fixade det... sååå skönt att ha det gjort. Nu gäller det ju bara att vara noga med att uppdatera kopieringen oxå *haha*

Sitter o halv kollar på melodifestivalen.. men nää, jag tycker det är skittrist nu för tiden. Fattar ingenting med denna röstning med olika dueller o s v... orkar inte!

Bakade lite på förmiddagen bl a en jättegod äppelkaka med kanelphiladelphia. Här är receptet:

Vispa 3 dl solrosolja med 2 dl strösocker, 1 dl farinsocker. Tillsätt sen 4 ägg och vispa ordentligt.Blanda ner 4 dl vetemjöl, 1 msk bakpulver, 1 msk kanel, 2 tsk kardemumma och 2 tsk vaniljsocker. Riv 3 äpplen med skal grovt och blanda ner.
Bred ut i långpanna på bakplåtspapper.

Grädda i 175 grader ca 30 minuter. Låt svalna.

Blanda 200 gram philadelphiaost med 50 gram rumsvarmt smör, vispa tillsammans med 3 dl florsocker, 1 msk vaniljsocker och 2 tsk kanel.

Bred på rutorna eller spritsa på varje ruta.

Jättegott var det!! Nu är det ju inte jag som kommit på det här receptet utan jag har hittat det på någon bra sida på nätet. Men eftersom jag bara skrivit ut det så vet jag inte var, så därför kan jag heller inte länka till rätt sida.

Bakade även morotslimpor och en rulltårta med nougat, men var lite för sliskig för min smak.

Har även hunnit med 4 avsnitt av Prison Break idag. Den serien är ju sååå bra! Men jag orkade inte följa den på tv:n längre, så jag har köpt boxarna istället. Perfekt att kunna se hur mycket man vill och UTAN reklam.

När jag tänker efter så har jag hunnit en hel del idag, fast jag tycker inte jag gjort nåt...

Nu ska jag ta en kopp te och provsmaka mitt nybakade morotsbröd :)

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Hallå, tror inte jag hann med där ! Här i Norrland , längre upp än ditt " Norrland " ; har dygnet 24 timmar ! Kakan ska jag baka , men bara för att det var det första receptet du lagt ut frivilligt, det förra tjatade jag till mig ! Kopiera kort , gör jag aldrig , jag prenumererar på Norton 360 , som kopierar till min externa hårddisk med automatik !Uppe i dom norra skogarna har vi avancerat teknik !

Prison Break är kanon, håller med , har sett allt på något sätt ?Det hann jag med !

// Kram