torsdag 19 februari 2009

Nagelfix

Idag var det dags för nagelfix igen. Tycker dom där 3 veckorna går i rasanade fart. Känner ibland att jag ska nog sluta gå och fixa dom, men det går lixom inte... jag är fast!! *haha*


Fick nåt mönster som ser ut som kurbits på naglarna denna gång. Blev faktiskt ganska fint tycker jag

Om man frågar någon i min familj vilken dag i veckan som är den värsta dagen, så svarar dom garanterat Torsdagar! För det innebär städning.. och gissa om dom har den ena undanflykten efter den andra för att slippa dammsuga.

Jag skickade iväg T till affären för att handla ikväll oxå. Så skönt att slippa göra det ibland. Men det är väldigt noga att jag skriver upp allt vi behöver. När jag skriver en lapp så brukar jag aldrig skriva upp såna där självklara saker som mjölk, smör o s v. För sånt kollar man ju upp hur det ser ut i kylskåpet innan man åker.. men det klarar inte T av. Han har ingen aning om vad vi behöver handla hem. När vi går och handlar så går han bara och skjutsar vagnen och följer mej som ett litet barn.. *suck* Eller nu ljög jag, han har ju en stor uppgift nu för tiden när vi handlar: att sköta scannern!! Det ni, är inte så bara det inte ;)

Jaja, nu är det handlat o klart iaf inför helgen, känns skönt.

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Ursnygga naglar !! Måste fixa nya jag också !! Tog bort mina när vi renoverade !! Du , Jonny och T verkar ha samma fördelning på sysslor !! Vems fel är det tro, deras eller vårat , Att styra vagn och scanna är väl för komplicerat för oss :-) // kram

Ps Världen är liten, tänkte på din brorson !! Hoppas allt löser sig nu i framtiden !