söndag 2 september 2007

Byfest

Trött!! Kan man lungt säga att jag är idag. Sov så fruktansvärt dåligt i natt och så försökte jag även sova lite på soffan men jag blev störd hela tiden.. barn, telefon,främmande *grrrr* :)

Kräftskivan igår var i alla fall väldigt trevlig. Barnen var ensamma hemma och ringde inte en enda gång till oss under kvällen! Det var duktigt gjort av dom tycker jag. Men vid 24.20 ringde E och frågade om inte vi skulle komma snart så dom fick sova. Vi gick hem på en gång och det var nog en himla tur, för jag är helt slut idag. Hur hade det varit om jag oxå följde med till min syster på efterfest?? :/

Kräftskiva ja.. hur är det egentligen.. behöver man ha med sej kräftor eller inte?! Ja, Ulle tyckte i alla fall att några kan hon ju ta med för syns skull :D

Jag höll på att dööööö av skratt när hon packade upp den!!
2 kräftor!!


Å vad är väl en kräftskiva utan sång?!



Lena kom förbi idag och vi bestämde oss för vilka danser vi ska lära ut dom 2 första lektionerna. Dansen börjar ju nu på onsdag.. både skönt och jobbigt :) Men det känns bra att vi bestämt lite i förväg vilka danser vi ska lära ut. Annars har man en himla förmåga att sitta samma dag med värsta ångesten över vilken dans man ska lära ut på kvällen, å det är fruktansvärt stressande!

Nu ska jag gå och lägga mej i sängen och läsa lite. Ögonlocken känns väldigt tunga just nu.

Go´natt

3 kommentarer:

Annika sa...

Två kräftor!! Fniss..då gillar man nog inte kräftor sådär jättemkt! Vi ska ha kräftskiva här i DC på lördag, men värdinnana har inte lyckats få tag på ngra sådana så det blir en skiva utan kräftor!!! NÅ, det blir nog bra ändå!!! Förresten, sjunger ni "vanliga" sånger som all-sånger på era kräftskivor? Eller är det bara snapsvisor. Låter som en knäpp fråga kanske, men jag är lite nyfiken eftersom vi bara sjunger snapsvisor och jag SÅ gärna skulle vilja dra in vanliga allsånger...Just to level it out :-)
Förresten, Pernilla, nu länkar jag dig så att jag lätt kan hitta sig i fortsättningen!! Hoppas det är OK.

Pernilla sa...

Annika: Nä, kräftor var nog inte hennes favoriträtt :)
Vi sjöng mest snapsvisor, visst slank det in någon annan som ex 34:an.. men sångledaren vi hade var inte den bästa på att hålla takt och melodi.. så det blev som det blev kan jag säga :D Men personligen föredrar jag nog lite mer all-sånger.. tycker sång förgyller stämmningen på fester!!
Jag ska länka dej jag med, just nu har jag dej under mina egna favoriter *fniss*

Morran sa...

Shit!!! Det DÄR e min systers HAKA ju
*S*
Kram å tack för en perfa fredag. Ta den igen nästa månad MEN 1 timme senare eftersom jag inte vill ha Majken skrikandes på bowlinggolvet!