onsdag 19 september 2007

Skrapa rutor

Jaha, nu börjar det! I morse fick jag skrapa rutan på bilen. Det har varit gränsfall flera dagar förut oxå.. men idag blev det premiär med skrapan. Måste nog börja använda vantar oxå för huuu va kall jag blev.

I går va vi på agility träning. Nästa vecka är det sista gången, vilket är tråkigt för det är superkul. Men vi får väl göra en bana i vårat enorma lekrum så vi kan träna även i vinter :)
Roxie var iaf jätteduktig. Hon riktigt flyger över alla hinder. Det enda hon inte gillar är den platta tunneln.. den springer hon bara i om jag står på andra sidan och håller upp åt henne. Men jag förstår henne, för den är mörk och "tyget" är tungt.. med det ska gå, tids nog.
Vi hade fri träning igår så man fick träna på det man tyckte hunden hade mest problem med.

Vi är indelade i 2 grupper.. så det kommer en grupp till när vi slutar och igår så kom några i den andra gruppen lite tidigare. Dom stod och kolla på oss lite och jag stod precis och vilade lite med Roxie när jag hörde:
-Kolla den där lilla hunden där (såklart kollade dom mot mej o Roxie).. den kan väl inte nåt i den här banan.. haha!!
Dom som stod bredvid nickade väl mest och höll med å jag blev såååå ARG!!!

Så jag laddade Roxie och sa till henne att nu jäklar ska vi visa dom där "puckona". Jag planerade in en bana med hindren så jag var framför näsan på dom hela tiden *fniss* och Roxie riktigt flög över hoppen, A-hindret, däcket, vippbrädan m m (jag hoppade över platta tunneln) och var snabb som en vessla. Då hörde jag:
-Wow, kolla! Den lilla hunden är ju jätteduktig och supersnabb.
Å jag kände mej så nöjd! HAHA!!
Dom kom t o m fram till mej sen och sa att det var en duktig hund jag hade :)

Det är väldigt många som tror att en liten hund är mycket dummare än en stor hund, varför?

I dag är det ju onsdag igen.. å det betyder dans. Det är Lena som har hand om utlärningen idag och jag har en hel vecka på mej att leta dans till nästa vecka.. men jag vet att det brukar sluta med att man står hemma i vardagsrummet med en hög beskrivningar på onsdag eftermiddag och kan inte bestämma sej :/

2 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

HAHA! Där fick de så det teg!!!
Små hundar kan oxå! Du kan väl tänka vad vi får många korkade kommentarer om våra "golvmoppar"
KRAMAR!

Annika sa...

Alltså, jasså..skrapa rutor...INTE kul, inte kul alls!!
Men nu är det alltså dags.
Klart att små hundar också är duktiga!